Vi klarade det!!!

Vi fixade ett 1 a pris i klass 3 i Fagersta!!!! Sååå glad att äntligen få till det. Vi vann dessutom klassen.
Vi slog en boxer, schäfer o en border. Inte illa;) Med marginal dessutom.

Vi har tidigare fått lite avdrag för att jag har sprungit lite för fort o har då haft svårt att bromsa, samt att jag har varit lite för pigg. Men nu med några extra kilon så gick det bättre! Helt otroligt. Sen om det har med saken att göra????? Vi fick 3st 10:or å 3st 9:or=)

Dock så blev matte tvungen att ge mig Dubbelkommandon på några ställen. Vilken gör henne vansinnig!!! För jag är inte en sådan hund som man måste ge DK till. Det händer liksom aldrig. Å det var på sådana dumma ställen. Som tex inkallningen. När matte o jag står i början av momentet o matte skall lägga mig för att utgå. Så blev hon tvungen att säga åt mig 2 gånger att lägga mig!!!! Å då hade i princip inte själva momentet börjat å redan avdrag. Gissa om hon blev irriterad;)
Sen i fjärren vid första bytet, 3 st DK!!!!!!!!! Man såg hur det lös rött i mattes ögon......

Har vi nu fått ett nytt problem??? Eller var jag bara lite ofukuserad???? Det vet bara jag;)

Tror att vi kommer att träna på detta nu.... Ooooops....

Men snart måste vi lägga all fokus på elit lydnaden i brukset. Vill verkligen att snön skall försvinna!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0