Bevaknings träning

Idag stod bevakningsträning på schemat. Det var länge sedan!!! Så idag skulle jag bli "av damad".

Planen var att ha två ljud o en vind. Det började dock med att jag fick vind på den SISTA ljudfiggen. Har man bra nos så har man;) Men jag fick inte springa ut på den. Utan lite beröm o sedan forstätta mot den första ljudet.
När vi kommer inärheten så kommer en hjullastare o ställer sig bredvid figgen som gick på vägen utanför skogen. Å den bara stod där med motorn igång. Så där blev det en miss.....

Vinden tog jag snabbt, var en jacka. Så det var inte lika kul=( Men fick lite korv av matte i alla fall.

Sen var det sista ljudet. Tog det på ganska långt håll. De tidigare hundarna hade haft problem med just detta ljud då det är en bilväg som figgen gick på. Dessutom bakom en vall. Men då jag är tränad i urbanmiljö med mkt störning så var det inga problem. Jag fick stå länge o suga på figgen innan jag släpptes ut. Det bästa e när det är en karl som står som figge då man kan kampa ordentligt o läääänge. Hihihi. Han blev trött sen=)

Takterna sitter i än till mattes glädje. Men det e väl klart det, det är ju det bästa som finns!!!
Få lukta eller höra sig till en buse i skogen som man sedan får springa ut till o kampa!!!!

Något som är roligt är att Maria med boxern Svea skall börja med bevakning i brukset. Är ju bra att alla hundar kan tävla i bevaknings brukset. De behöver inte vara TJH för att få delta.

Så nu har vi någon att träna med. Maria är helt ny på detta så jag o matte försöker att visa o lära ut så gott vi kan. Vi har tom bokat in en tävling där vi båda kan tävla samtidigt. Maria o Svea i lägre o vi i elit. Kul när man kan peppa varandra. Vi har dock en tävling innan dess, OM inte den blir inställd pga snö.

I morgon är det lydnads tävling. Något som matte har förträngt. Men vi har ju tränat en gång i alla fall;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0