Uppflyttade till ELIT bevakning!!!!!

I lördags rullade Passaten till Karlsborg o högre bevakning. Vi tävlade lägre bevakning där i våras när vi blev uppflyttade till högre. Givetvist var målet det samma denna dag.

Vi började med spåren. Å det gick kalas bra. Både patrullen med spårupptag o halt och själva spåret. Vi fick 10 på båda momenten! Förra gången missade vi ett föremål.

Sen var det dags för patrullstig. En jätte fin patrullstig måste vi säga. Olika terrängbyten, olika underlag o fin skog. Vi var dock lite för snabba som vanligt... Men vi höll oss innom 3 min gränsen o fick därför en 9a. Jag jobbade super bra o var taggad till max som vanligt=) Vi fick mycket beröm för mina ihållande markeringar. Vinden o ljudet tog jag även tidigt.

Efter lunchen var det dags för lydnad. Det gick halvskapligt enligt matte. Dock så hade de ställt ut låga koner som var markerade för framåtsändnade hörnen. Dessa trodde jag var targets! Vilket det INTE var... En mycket arg matte blev det... Men vi fixade lydnaden poängmässigt! Fick ihop snittet 214 poäng.

Total poängen blev 562 poäng! Å vi vann även klassen!!! Så himla kul att vi blev uppflyttade til ELIT!!!!!!!!!!!!!!
 Men matte e fortfrande lite sur över att vi inte får vara med på SM för TJH. Det var flera på tävlingen som skulle tävla där så matte blev påmind flera gånger. Men nästa år. Då jäklar!!!!

Nu näst är det RM i högre spår för våran del. Matte har dock inga större förhoppningar då vi ska tävla i Malmö. Kan bli svårt med spåren. Men vi hoppas på uppflytt till elit o givetvis pallplats. Men det är stor konkurans. Tror vi e 12 startande o vi e inte vana med deras spårunderlag.

Nu i veckan blir det mycket spår på olika underlag! För veckan efter e matte på utbildning me jobbet så då missar vi en veckas träning!!! Men hon hoppas på att jag e taggad då!

Vink vink!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0