Taggad till Max;)

I tisdags åkte matte o jag till Sharon för att se lite var vi står i klass 3. Ann o Lowa åkte också dit o tränade.

Gissa vad het jag var!!! Helt otroligt. Sharon komenderade oss igenom hela klass 3. Å otänksamma matte "glömde" bort att hon fatikst kan korigera mig när jag tränger o går framför då det INTE var tävling. Men nej då. Hon lät mig gå ett jätte långt frittfölj med helt fel position. Gissa om hon grämjer sig för detta. Hon vet ju att hon måste vara konsekvent vad gäller positonen. Vi hoppade ju helt den biten i inlärningen då vi aldrig skulle tävla.... Å se vart vi e nu;) Å hur mycket jobb vi måset lägga ned för att lära om oss båda.
Det samma gäller fjärren. Matte visste inte att man inte får flytta sig framåt eller bakåt. Hon lärde bara in själva bytena o att de skulle vara snabba. Å det kan vi, utan dubbelkomandon osv som många måste ge. Men dock så tycker jag att det e så kul så jag hoppar frammåt.... Vilket kan ge en 0a om man har lite för mycket studds...

Det moment som gick väldigt bra denna dag pga att jag var så het var METALLEN!!! Visst så galoperar jag alltid ut men travar sedan in med den äckliga metallen. Men inte i dag. Full fart ut o full fart in! Matte o Ann vart så chockade! Hihihi.

Det var så kul att träna! Alla moment var det fart o fläckt i. Lite för mkt i bland, men kul hade vi.

Nu när vi vet var vi står så blir det till att träna. Matte har inte riktigt bestämt om vi skall tävla någon klass 3 i år, men hon e bra sugen. Vi skall träna på fjärren inne o få till rörelsena bra så får vi se hur det går.

Nu närmst är det en utställning. Matte skall även ställa hennes brors Franska Bulldog, fast det är inofficellt han ska ställas.




Kommentarer
Postat av: Carolin

Kommer ni till Rättvik å ställer den 14 november?? Fredrik Norgren dömmer rottis... den är officiell för brukshundar och inoff för bruksvalpar....Vore kul att ses!



// Carolin, Dizni o Spajk

2010-10-15 @ 11:01:46
URL: http://www.arrdiz.se
Postat av: Häxan;-)))))

Max, lugn nu! Jag lovar att hjälpa din matte med att bli liiiiiiite tydligare med vad som är bra och vad som behöver snackas om.... och utvecklas bara liiiite..... Kommer bli hur bra som helst.... när hon blir medveten bara;-)))))) Du vet hur det är med människor -dom lär sig så mycket långsammare än hundar....... Men det finns hopp för henne - för att hon är bra och för att hon vill.......

Stor kram från Smedsbo gänget.......

2010-10-15 @ 12:15:29
URL: http://[email protected]
Postat av: Jessica & Maximus

Carolin; Jo vi har anmält oss dit i alla fall... Kul att du också skall dit.

"Häxan"; Helt fel namn tycker jag! Snarare väckarklockan! Det är därför vi trivs så bra att träna för Jocke o dig. Ni säger till när något e fel o väcker oss "döingar" till liv. Jag har varit stenhård i fjärren sen sist. Har backat rejält o nu går det toppen. Dock med ett skohorn som hjälp;) Nej jag slår han inte, hihihi. Jag lägger det framför o han får inte ha en kloöver den. Han få verkligen in rätt rörelser på detta sätt o jag kan stå 15 meter bort. Tänkte öva in på detta sätt så det sitter ordentligt o sedan bara ha ett snöre o testa. Kanske målar vi in oss i ett hörn när det sedan inte finns en markering. Men känns att allt är värt att testa.

2010-10-17 @ 12:11:19
URL: http://crosswaysmaximus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0