Har en liten "viloperiod"

Eller matte återhämtar sig o umgås med husse, huset o vänner o jobbar. Lite som normala människor gör. Hon har skapligt ont i ett finger som hon tror är brutet. Detta pga mig... L-testet... Jag, het på kamptrasa????

Jag får i alla fall lite träning. Blir lite fys i form av kedjedragande, långpromenader (som var såååå länge sedan med matte), klövjeväska, löpning med husse. Husse ska köra Gotland Grand National i år. Så han tänkte att det var dags att börja träna för det;) I dag är han på en lag tävling i enduro, 6 h tävling. Flest varv på 6 h. De är tre stycken i lagen. Så matte o jag har det lugnt o skönt hemma.

Sen får jag även lite lydnadsträning inne i huset samt på baksidan. Fokus ligger nog mest på fjärren, å den kör vi inne. Faktiskt med bra resultat. Högre lydnad kör vi på baksidan. Matte har efter påtryckningar anmält oss till en till i år. Får dock se om vi kommer med. På baksidan har vi fokus på position o sakta delen i framåtsändande samt kryp också.

Undrar när 2011 års tävlingar läggs ut! Matte kollar ofta efter dem. Själv så tycker jag att det är låååångt dit. Men hon vill gärna planera in dem tidigt för att veta hur o vad vi skall göra i vinter. Mest kollar hon starter i elit bevakning!!!! Dit längtar jag också! Vi tränar lite på vinklarna i krypet, som jag har haft så bra en gång i tiden.... Är ju inte så många nya moment annars. Stegen har vi 9a på, men skall nötas till en 10a, metallen har vi allt mellan 7-10. Beror på hur taggad jag e. Har klarat 10a men hatar verkligen metallen.

Vore så kul att kunna få ett cert nästa år. MEN det blir SVÅRT!!!! Finns många bra hundar. Men det är målet i alla fall. Måste sikta högt.

Kommentarer
Postat av: ann landberg

KLART ni ska sikta högt, kapacitetn finns !!!

Lowa flirtar lite Maxen:P

2010-10-25 @ 23:45:25
URL: http://www.lowaswebb.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0