Full fart som vanligt

Jobb, styrelsemöten, tävlingar, fester, middagar, träningar osv.....
Det e en väldigt hektisk period i mattes liv just nu. Pågränsen att vara för mycket. Därför har denna sida inte uppdaterats så mycket. Vill ni ha färska uppdateringar så får ni lägga till matte Jessica Lundevall som vän på FaceBook.

Vad har hänt... Mycket...
Vad e på gång... MYCKET!!!

Vi tittar framåt o siktar på debut i klass 3 i juni. Samt DM i bevakning. Dvs kval till SM. Matte vill så gärna att vi kvalar in till Tjänstehunds SM som går i Norrköping v.37. TYvärr så går även rottis SM i bruks samma helg! En STOR miss tycker vi som äger Tjh Rottisar. Å det är många! Men det är ju mycket roligare om vi lyckas ta en plats på "stora" SM.
Matte har även anmält oss till Ras SM i lydnad klass 3. Hoppas att vi hinner få till vittringsapporteringen tills dess. Matte o jag har tränat på det i veckan å det ser verkligen ljust ut. Tror vi har hittat våran grej där.

Ihelgen var det årets första bad för mig! Sååå skönt efter hård träning;) Var ganska trött efter lördagens träning, bad o värme.

Vi hade nämligen privat träning hos Jocke. Men innan det så var det skogspromenad lös i ca 40 minuter i värmen. Sen direkt efter den så blev det uppletande i ca 20 minuter. Därfter lydnad i 50 minuter. Matte frågade Jocke om det här med värmekänslighet hos mig. Å han tyckte verkligen inte att jag var det. Det hänger bara på motvationen. Tungan hängde på mig med jag gick jätte fint o laddat i fria följet. Ni skulle ha sett mig när jag gick med Jocke!!! Matte blev sååå avis! Men Jocke förklarade att det var mattes förtjänst då det var hon som hade lärt mig.

Mycket kloka o peppande ord fick vi hos Jocke. Ser ett ljus igen.

Veckans fokus blir vittringsapportering, fjärrdirigering o sen måste vi ta oss till skogen o träna lite bevakning o spårupptag med lång halt i koppel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0