Fixat uppflytt till högre bevakning!!

Dagens tripp bar i väg till Karlsborg med matte o Anna. Det var dags för debut i lägre bevakning. Eller rättare sagt debut i bevaknings tävling över huvudtaget.

Vi fick turen att börja med patrulering med spårupptag o spår. Vilket matte ville.
Ett klockrent spårupptag åt RÄTT håll!!! Halten var jag lugn men fokuserad på att jobba vidare. så trotts matte trasslade med att sätta på mig sele o få loss spårlinan ur karbinhaken så satt jag lugnt o stilla o väntade på order. Fick en 10:a

Spåret gick vingligt tyvärr. Det är ju bara 400 m o 4a föremål. Vi fick med oss 3st i alla fall. 9p men vilken härlig terräng. matte blev inte ens anfådd. Öppet o fint. Lite för enkelt för mig tror matte. Där av slarvet.

Sen var det dags för patrullering o markera figuranter. Vi startade näst sist av alla. Jag var taggad till tusen o ville bara börja jobba!!! Tydliga o fina markeringar gav jag. Jag hittade 3st figgar fast jag igentligen skulle hitta 2st. Men jag tog den tredje med trotts att vinden låg åt fel håll. Hihi. Lite för snabba var vi tyvärr. mattes fel. hon hade inte koll på tiden. Vimsmaja. Så vi kom in när vi hade 4min kvar. Vilket gav oss 9p ist för 10. Jag var den enda hunden som hade markerat både vind o ljud!! Fick mycket beröm av domarna o funktionärerna.

Lydnaden gick väl inte så bra. Matte e inte nöjd alls igen... jag har tappat stinget lite. Är väldigt loj, å det e inte bara på apellplanen utan även hemma i vardagen.
Men det positiva var att jag kröp idag;) Så det var matte halv nöjd med. Vid inkallningen började det att klia i mina öron så jag galopperade till matte samtidigt somjag skakade på huvudet flera gånger. Sen var det kryp o när matte komenderade "ligg" så började jag klia mig!!! Inte poppis. Matte röt i ett "ligg!" till o jag la mig. Sen så kröp jag men med ganska hög bak. Så det blev bara en 6a o en 5a. Men poäng i alla fall. Apporteringen blev lite tuggig. Fick 7p

Här kommer lydnadspoängen
Linförhet 8p
Framförgående 7 o 8, drar
Platsläggande 8, lite segt läggande
Inkallande 9 o 10
Kryp 6 o 5
Apportering 7
Hopp 10
Platsliggande m skott 10

Poäng lydnad 242
Poäng special 280

Totalt 522p så vi blev uppflyttade med råge!!

Gränsen för uppflytt var 420p. När vi tävlade lägre spår så fick vi ihop 499p så det slog vi i alla fall;)

I morgon är det tävling igen. Men blir det lägre bevakning igen eller högre spår... Hmmm

Kommentarer
Postat av: ann

STORT GRATTIS HÄR MED ..fina poäng !!..lydnaden fixar ni...viktigaste specialmomenten funkar som de ska ...och det gör ju ni galant !!

2010-05-01 @ 20:09:00
URL: http://lowaswebb.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0