Laddar inför bataljonsövning

På torsdag "rycker i in". Vi ska på bataljonsövning torsdag - söndag.
Hade ju hoppats på lite mera barmark...

Vi var i Heby igår o tränade patrullstig vid en skola o dagis. Väldigt nyttigt tyckte matte o de övriga att se hur vi jobbade bland byggnader. Hur vinden snurrade. Det syndes TYDLIGT på oss hundar.

Matte var nöjd med mitt jobb. Jag tänder verkligen till så fort matte startar mig. Jag vet direkt att det är jobb som gäller när hon ger signalen oavsett miljö. Trotts att det var så länge sedan.
Jag fick två stycken ljud figgar o avslutade med en vind. Dock kom figge nr två också in i vinden.
Jag hade fina markeringar som även var ihållande. De på vinden tog jag snabbt innan jag kom in i själva kärnan. Då märkte man hur vinden låg. Markerade på ett helt annat ställe innan figge.
Jaffa hade markerat på precis samma ställe som jag o då släppte Aki o hon sprang med vinden som förde henne till figgen som var längre bort. Matte visste därför att jag hade figgen på vittring men ville vänta med att släppa mig o se hur jag skulle bete mig o var själva kärnan var. Vid kärnan fick jag springa ut till figge. Väldigt lärorikt för henne.
Känns bra att veta att man fortfrande har bra drag ut till figge. har dock lite svårare för att komma tillbaka.... Vill ju vara ute hos figge.

Nästa vecka blir det nog inte så mycket träning innan övningen, matte vill att jag är utvilad o taggad.

PS: Jag fick vara vittne till husse & mattes förlovning!!! Husse frågade mig om han fick förlova sig med min mor o då skällde jag! De tog det som ett JA! Grattis matte & husse. Det var på tiden, efter 12 år & 10 månader tillsammans.




Kommentarer
Postat av: Bonnie från Tallbo

Du får hälsa min brorsa från mej !

2010-03-28 @ 14:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0