Första spårträningen sedan snön kom...

Ja man skäms för att skriva det. Men igår var det första gången som vi tränade spår sedan det vart snö. Å det e LÄNGE sedan.
Matte la ett spår inne på en skol/dagisgård på ca 200 meter. Ett fylle spår. 4 st aporter i olika material o liggtid på ca 5minuter. Matte hade inga större förhoppningar då jag är ganska så het i spåret, vilket medför att jag får problem med hårda spår. Men det gick faktiskt bra! Matte fick dock bromsa mycket o gå in i "bevakning" tänket. Smyga sig fram, å då gick det bättre. Jag gick väl int helt i kärnan men kunde följa spåret i alla vinklar o hittade alla gömda aporter i snön.
Efter spåret så försökte vi träna vittringsaportering. Men snön var så hård i alla drivor så det blev svårt för matte att gömma pinnarna. Matte e nu ganska så nära att ge upp starten i klass 3 just pga detta moment. Matte har ju lärt in mig att jagska plocka ALLA pinnar jag ser. Å då gör jag det. Jag kanta två i munnen med;) Jag känne rju lukten av dem som inte luktar matte också, så då e det väl klart att jag ska ta dem med eller????
Inte populärt hos matte.....

Något som börjar att lossna är fjärren med stå. Förut la matte en köksstol på golvet o jag fick stå bakom den för att få in rörelsen. NU kan hon lägga ett skohorn o jag går inte över. Vi ska hålla oss kvar på denna nivå ett br atag nu o inte stressa oss fram. Avståndet har vi. Men det är just stå rörelsen som jag gärna tar ett par kliv fram. Men det kan vi kanske få bukt på. Verkar som det.
Det nya momentet inkallning med stå o läggande funkar också! Å det utan inlärning. Visst är det väl ingen raket vid stopp o lägg. Men inkallningen e snabb. Läggandet går nog bättre än stannandet.
Sättande undergång börjar att kännas ok. Känns som ett konstigt moment.

Något som matte verkligen tycker e drygt är framåtsändande. Bara gå o gå. Å skrika vid gruppen. Fattar inte hur jag ska veta att jag ska sakta in just där. Tycker att de borde få säga sakta.

Alla tips på vittringsaportering e välkomna. Å inga där det står att jag skall gömma pinnar i GRÄS. Det fin sju inget nu. Snyft....

Kommentarer
Postat av: ann

ge inte upp vittringen...det kommmer....prova i ett ridhus?..och kör bara på med en pinne..och det ska nosas varje gång..när det funkar med en ta bara två ....=)

jag har aldrig heller direkt tränat så mkt inkallning med ställande ochläggande...men jag måste nog för varje ställande så minskat tempot nästa gång..även på de raka..blä...

ses på söndag =)!!

2010-03-06 @ 09:56:29
URL: http://www,lowaswebb.net
Postat av: Jessica & Maximus

Ja vi får väl kämpa. Man e lite bortskämd med att han fattar direkt. Ridhus blir det nog mycket grävande. Ska testa med snötäcka vittringspinnen o ha de andra synliga som du sa.

Vi får kämpa lite.

2010-03-07 @ 19:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0