DM bevakning

I helgens hetta var det DM i bevakning. Något som vi verkligen har sett fram emot.
Om man skulle vinna DM o ha över 250 p på spårdelen o lika så på patrulldelen så har man en plats till STORA SM för tjänstehundar vilket vore såååå kul!

Tyvärr så sattes det i krach. Inte pga våran prestation. Fel ras...??? Ska inte gå in djupare på det, men fel? Ja... det tycker vi som tävlade. Kom på en andra plats efter Linda

Vi var tre ekipage. Jag o matte, Linda med sin schäfer o Aki med rottisen Jaffa.

Matte e jätte nöjd med min prestation under dagen. Det enda hon inte e nöjd med är att jag nollade krypet, igen! Vi som har tränat påd et sååå mycket o inte haft några problem på LÄNGE. Men men. Det gjorde varken till eller från.
På spårdelen tog vi framspår direkt, jag var lugn på patrullsträckan. Lite het vid den 5min halten. Sen hittade jag alla föremål i spåret.

Sen var det lydnad. Matte var supernöjd att jag var så på trots  värme o trötthet från spåret. Vi tappade dock varandra mellan momenten. Något att träna på. Men själva momenten gick bra förutom krypet då. Men stegen klarade vi. Fick en 8a missade första o sista steget.

Sen var det patrullstig.
Ordergivning. Lydig till tusen. Tiden på sträckan hade vi 17.37 min. Det skall vara 18 min + - 3 min. Så vi var perfecta. Jag var taggad som f-n. Full motivation. Markerade dock inget ljud men världens finaste vindmarkering. Vindande in tidigt o matte markerade o bröt mig. Sen kom vi till själva kärnan o då blev det en TYDLIG markering. Höll på att dra ut matte i skogen o min nos hade nog inte kunnat vara högre o svansen viftade för fullt. Matte markerade tom 2 gånger för att det inet skulle missas av domaren......
Vi gjorde halvhalter o kollade vinden vid terrängskiften.

Sist var det uppletande. Jag fick tyvärr bara in 2 föremål av 4. Men jag hittade metallen men ville inte bära in den. Matte var nöjd med mitt arbete här. Jag gick ut på djupet o hade hyfsad fart hela tiden trots att det var sista på dagen o klockan var mycket. Lämnade va föremålen fint fot o inget tugg. Dock så släppte ja gett av föremålen när jag hittade metallen. Men jag fick in den sen.

På kvällen var jag väldigt trött o matte besviken. Men inte på mig i alla fall;)

Vi får försöka att komma med på RM för tjänstehundar ist i år. Sen hoppas på nästa års DM.

Kommentarer
Postat av: Tina & co

Tack tack Jessica för grattiset! Det var skitkul känsla :-)

Här händer det också grejor,,man missar så mycket om man inte länkar,,så hoppas det är ok att länka till din sida..Alltid trevligt att hänga med hundfolk, speciellt klubbkompisar, valpköpare o se var som händer:-D

Vi ses!

Kram Tina &co

2010-06-16 @ 06:31:23
URL: http://www.bluewingfires.com
Postat av: Jessica & Maximus

Helt ok att länka. Måste vara helt underbart att få till SISTA certet. Önskar att vi kan nå dit en dag. Vi har ett cert i utställning i alla fall;)

Grattis igen!!!

2010-06-16 @ 12:16:43
URL: http://crosswaysmaximus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0