Vad händer...

Vi tränar på som vanligt i ridhuset med alla lydnadsmoment i klass 2, högre o några ur elit.
Jag är även anmäld till tre stycken klass 2 tävlingar framöver, samt till en utställning. 

Matte börjar att se stora framsteg vad gäller klätterstegen. Nu tar jag det lite lugnare o går även oftast på sista pinnen. Jag har även slutat att trampa emellan brädorna;) Fast ibland går jag på skenorna på sidorna... Så när snön försvinner så är vi nog redo att testa de större stegarna. Men det är ju inte fören i juni som jag MÅSTE kunna klara av den helt.

Något som går väldigt segt är fjärren. Det funkar jätte bra så länge matte står precis framför mig, men tar hon ett steg bak så blir det hopp upp till sittande.... Vi har även testat att byta ut ordet sitt till upp. Men då kan det bli lite hur som. Vi tragglar på i alla fall. Framsteg med att jag har huvudet i marken skedde i går. Nu kunde matte resa sig upp!! Å det är ett stort framsteg. Har gått trögt med det här momentet. Eller.... matte är ivrig... som vanligt. Hon tycker bara att jag e så himla söt när jag verkligen pressar ned huvudet o tittar uppåt medans svansen går.

Nu när det har blivit lite mildare ska vi nog ta tag i fysbiten också. Den har mest skett på helgerna....

I kväll blir det ridhusträning med Maria o flickorna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0