Debut i lydnadsklass 2

I dag bar det iväg till Fagersta för våran debut i lydnadsklass 2!!! Vi åkte lite tidigare pga att matte ville se när Aki o Cathrine skulle tävla i klass 1.

I dag var matte mer nervös än vanligt! Om det nu går... Hon hade tom skakningar i händerna. Vi hade anmält oss till denna tävling för att kolla av vart vi står o skulle bara gå ut o ha skoj. Matte försökte gång på gång intala sig detta. Uppvärmningen fungerade bra. Jag var positiv o följsam. Alltid något.
Platsliggningen fick vi 10:a!
Ett väldigt nervöst moment för matte då hon inte har koll längre. I klass 1 har hon ju alltid sett mig o har känt sig trygg att hon skulle kunna gå fram o bryta om det skulle vara något. Tex om någon hund skulle gå fram till mig. Hon e så överbeskyddande. Men nu var jag utlämnad tyckte hon. (det var mest jobbigt för matte)
Fria följet fick vi en 7:a efter nosning av hästbajs....
Matte blev rasande o röt i ett "FOT!" o då slutade jag genast. Matte tänkte att nu tränar vi o då får de gå som det går, men detta skulle hon inte tolerera.
Läggande under gång 6:a Läggandet gick segt då jag hade fokus på livet på läktaren.
Inkallning med ställande 7,5. Matte kör DK medvetet men avslutet blev som vanligt snett.
Rutan fick vi en 10a!!!!
Apportering 8,5. Stöter apporten vid inbromsning när jag skulel ta den samt dåligt avslut
Hoppet fick vi en 8:a pga DK. Matt evet inte vad hon gjorde med något var det.
Fjärrdirigering som vi har problem med fick vi en 5:a.
Jag e lite för glad här så jag hoppar framåt när jag skall sätta mig upp. Men jag gör allting direkt i ala fall;)
Helhetsintryck 8:a

Totalt skramlade vi ihop 163p! Vilket räckte till ett FÖRSTA PRIS!!! Vi fick en 4:e placering av 10 eller 11st.
Nu vet vi vart vi står o problemen e ju igentligen det som matte redan vet. Position, position, avslut.. Samt hopp i fjärren.

Får se om det blir en klass 2 i februari också. Då hinner vi öva på fjärren lite mera o kanske få till lite finare avslut.

Kommentarer
Postat av: Ann och Lowa

GRATTIS...fy sjutton va ni e bra, supercolt.....nu e de ju bara och race´a på....fina poäng ju...

superskoj..



jag är såå taggad och ska vänta 6 veckor på en start, dahhh....Klart ni ska starta den 14/2 tycker jag....jag har flyttat min avgit då så jag ska dit=)



grattiskramisar från oss

2010-01-03 @ 15:54:26
URL: http://lowaswebb.net
Postat av: carolin

Stort GRATTIS!!!!!!



Fasen vad skoj!!!

2010-01-03 @ 16:21:43
URL: http://www.arrdiz.se
Postat av: Anneli och Marre

GRATTIS!! Bra jobbat!

2010-01-03 @ 19:40:49
Postat av: Leena & Peder

Grattis!!!

Vi sa ju att du skulle fixa det.

2010-01-03 @ 20:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0