Vi klarade det!!! Nu har vi LP2!!!

Vi åkte till Fagersta i morse o Anna var med som maskot igen. Mycket trevligt.
Först fick matte tävla Aki o Catrhrins rottis tik Azzi i lydnadsklass 1. De fick ihop 139p pga att Azzi la sig när hon skulle stanna. Annars hade de fått ett första pris. Så det var synd. Bra träning för både matte o Azzi.
Aki tävlade också klass 1 fast med Bobbo. Platsen har varit deras orosmoment. Idag hade han tur o fick ligga på kanten med Azzi bredvid så det gick kalas bra. Resten visste vi ju alla att Bobbo fixar o så blev det också. Aki o Bobbo tog hem både ett första pris o även klass vinst på 181 poäng. Bobbos första första pris så det var lite extra kul!!

Sen var det min tur i klass 2. Jag fick start nummer 1 o det var så snälla att vi fick gå ut o värma nån minut efter platsliggningen. Väldigt bra. Så här blev våra betyg med kritik;
Platsliggning 10p
Frittfölj 8p, pendlar pos. DK
Läggande 8,5p, lägger framåt
Inkallande med ställande 7p, långsamt stå
Sändnade med ställande 10p, BRA!!!!!
Apportering 8p, islag lek (sista biten till apporten så vart det ett kaninskutt o slängde upp den o sprang till matte)
Fritt hopp över hinder 10p BRA!!!
Fjärrdirigering 7,5p Hoppar fram vid sättande
Helhetsintryck 10p, Mycket trevligt ekipage!!!

Vi fick ihop 177,5 poäng o fick då vårat 3e o sista första pris i klass 2. Vi hamnade även på en andra pallplats idag igen. En jätte söt rottistik tog första platsen. Tror hon hette Kulla Gullas Hedda.

Idag var matte vera nöjd då det funkade mycket bättre mellan momenten. Något som förvånade matte mycket är att jag klarade av alla FÅGLAR som flög o pep inne i hallen. Låste mig första gången precis innan platsen. Fick då en utskällning så då släppte jag dem.
Sen nästa gång var när vi skulle ställa upp till friaföljet. Då såg jag en fågel långt bort som hoppade i min ruta!!! Matte röt i FOOOOT!!! Så släppte jag direkt. Så honvar riktigt nöjd på den fronten.

Nästa vecka blir det VILA från lydnadsbiten o bara fysträning!! Nästa tävling är en utställning.

Matte vart så glad för den fina alla hjärtansdagspressenten, ett till första pris o ett LP2!

Kommentarer
Postat av: Marjo

Grattis så jättemycket.

2010-02-14 @ 17:45:40
Postat av: Camilla

Hej!

Jättegrattis till LP2, gick som på räls!

Grattis på födelsedagen också.. :o)



Camilla & Rodde

2010-02-15 @ 09:54:58
Postat av: Anneli o Marre

Grattis! Vilken trevlig start på det nya året!

2010-02-15 @ 10:03:44
Postat av: Ann och Lowa

hejhopp.

gillar verkligen dina kommentarer, ja får verkligen ett leende på läpparna...dom räddar min dag många ggr...Nu ska vi se till att rocka i Timrå också !!!

Kramar Ann och Lowa

2010-02-16 @ 18:20:24
URL: http://www.lowaswebb.net
Postat av: Jessica & Maximus

Tack för alla grattis! Det värmer o gör att man kämpar vidare.

2010-02-16 @ 20:06:45
URL: http://crosswaysmaximus.blogg.se/
Postat av: Ann och Lowa

alltså..När jag skrev Vi så menar jag Lowa och Max´en så klart..ser nu att jag inte fick till det så , haha

2010-02-18 @ 16:11:16
URL: http://www.lowaswebb.net
Postat av: Jessica & Maximus

Jag förstod det. Man får hoppas på det bästa!!! Jag vill, jag vill, jag vill!!!!!!

2010-02-18 @ 16:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0