Tävlat idag o poäng rekord!!!

I dag är det mattes födelsedag o jag, matte o Anna firade den genom att åka till Borlänge o tävla i Lydnads klass 2.
Å det gick super bra!!! Ett första pris o en andra plats på pallen. Visst var det bara 4st med, men ändå.
Vi skrapade ihopp hela 183,5 poäng! Vilket verkligen är ett poäng rekord för oss. Vi har aldrig varit över 180 poäng så det var kul. 
Momenten fungerade jätte bra. Dock så var jag lite olydig mellan momenten. Vilket gjorde att matte tvivlade på att vi skulle få ett första pris. Det var nämligen så många funktionärer från när jag gjorde tjänstehunds provet på tävlingen. Tävlingsledaren var han som hade hand om mig i basen på provet så honom var jag intresserad av. Samt så låg det MASSOR med apporter, koner, sågspån o kassar med allt möjligt i längst en vägg där vi ofta var. Men vi klarade av det ändå.

Detta är våra poäng;
Platsliggning 10p
Fritt följ 8p, positionen. (gud så ovanligt... ) Men en 8a!! Det har vi jobbat hårt för.
Läggande 9p Framföringen. Snabbt lägande
Inkallande med ställande 9p Extra steg efter komando. (Behöver ta extra steg pga vikt?)
Sändande med ställande 10p
Apportering 9p. Bra fart. Avslut
Fritt hopp över hinder 10p
Fjärrdirigering 8p. Dk första läggande, förflyttar sig något. (vet inte vad för dk matte gjorde. Det var innan hon lämnade hunden. Kanske tittade på mig, eller kanske för att hon sa stanna kvar???)
Helhetsintryck 8,5. MYCKET trevligt ekipage. Roligt att följa. Glada o positiva. (Detta sa även domaren högt vilket var roligt för matte o mig. Matte tilllade... å olydig.... Hon hade räknat med en 5a här, så det var positivt.

I morgon är det tävling igen. Nu i Fagersta. Vi hoppas att det går lika bra där som det gjorde i dag. Fast gärna bättre mellan momenten önskar matte;)

Lyckas vi så blir det min alla hjärtansdags present till min matte.
Lite bilder från idag. Efter vi hade tävlat så tog vi en långpromenad i solen. Sååå mysigt o kul.



 

Kommentarer
Postat av: Carolin

Stoooort grattis!!! Skönt när träning ger resultat!



// Carolin & Dizni

2010-02-14 @ 12:27:02
URL: http://www.arrdiz.se
Postat av: Jessica & Maximus

Tack så mycket!

2010-02-14 @ 14:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0