Matte jobbar o jobbar

Nu när matte har bytt till Västerås kontoret så gör hon typ inget annat än att jobbar.... Suck.
Men vi brukar få till 2-3 lydnadspass i alla fall.
I helgen åkte vi till Dingtuna och ett ridhus där. Vi tränade med Maria o hennes två boxrar. Det blev lite störning då det stod en massa hästhinder överallt. Jag fick faktiskt testa ett av dem. För det var inte så himla högt samt så var det ett enkel hinder. Det var skojj i alla fall. Nyttigt att byta miljö ibland!
Vi testade denna gång med att köra en platsliggning med just huvudet ned. Det gick förvånansvärt bra! Jag lyfte huvudet en gång bara. Matte var väldigt nöjd!!
Vi avslutade dagen med att dra en kedja efter mig i Skultuna. Gissa om folk tittade. Men det bjuder vi på.

I dag tränade vi i ridhuset som vi brukar träna i. Nu när vi tränade platsliggning så gick det sämre med huvudet ned. Blev nog för mycket störning. Aki gick i dörren då han skulle gömma sig för Frasse som låg bredvid mig. Samt så låg lilla Anja på andra sidan. Men jag var mest intresserad av Aki när han gick in o ut. Men matte e rätt nöjd ändå. Men det behövs jobbas på.

Fria följet känns bättre, lika så känns hindret o apporteringen riktigtbra. Även vid ingångarna. Något som har börjat att fungera mycket bättre men ännu inte helt ok är fjärren! Siktar på att få en 7-8 poäng nu. Men det kan lika väl bli en 10a som en 5a.... Jobbar på även här.

I helgen är det dock dags!!! Två tävlingar är bokade!!! Å matte har redan börjat få ont i magen. Hihi. Inte nog med det så ska matte tävla Azzi som är Aki o Cathrins hund. Men den tävlar hon före mig i klass 1. Cathrin hade fått förhinder så då ställer matte upp. Kan ju hoppas för min skull att hon inte är så nervös när det är min tur sen;)

Matte hoppas nu på att vi kan få ett första pris på lördag så blir det en bra födelsedagspressent till henne och att på söndag ta vårat då tredje första pris så blir det en bra alla hjärtansdag present... Drömma kan hon ju;) Vi får väl se hur det går.


Kommentarer
Postat av: Sharon

LYCKA TILL, det kommer gå jättebra!!!

Kram

2010-02-12 @ 07:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0