Utställning lilla Stockholm

I dag bar det iväg till Stockholm. Utställningen lilla Stockholm stod på schemat idag. Anna följde med som vanligt. Våran allt i allo Anna. Väldigt bra att ha;)

Dagens domare var Hans Almgren. Samma som gav mig cert i Timrå i januari. Så vi hade stora förhoppningar. kanske inte ett cert igen men ett ck i alla fall.

När vi tittade i katalogen så såg vi att det bara var två stycken i min klass (bruksklass). Det var jag o min farbror Atlas. Så matte insåg att det inte skulle bli cert idag i alla fall.
Mycket riktigt. Atlas placerades som nr 1 med cert. Vilket han verkligen ska ha enligt matte. Sen placerades jag som nr 2. Domaren Hans kom fram till oss o pratde länge medans vi stod på plats nr två. Så matte väntade på att vi skulle på ck. Men icke sa nicke. Suck. Hans lovordade mig såååå mycket. Han förklarade för matte att jag verligen var en brukshund o att hon inte kunde ha en bättre brukshund. Att det måste gå jätte bra för oss på brukstävlingar. En riktigt arbetshund. Jag hade extremt fin pälskvalite o jätte bra kondition. Helt perfekt för en brukshund. MEN varför fick vi inte ck??? Fick ju certet för 2 månader sedan! Å sedan står han o säger till oss att jag e så underbar o trevlig på alla sätt o vis. Vi ställdes ju faktikst i bruksklass o då ska väl det premeras om han tycker att jag är en bra brukshund.

Som lite salt i såren kom Atlas matte fram o sa att hon kunde ge certet till oss då de redan var full certade inom SKK. Detta var deras fjärde cert inom SKK. De behöver bara ett cert från SBK för att bli champinjoner. MEN det var ju ingen ide då jag inte hade fått CK. Hade jag fått det så hade det ju gått. Suck igen!

Som tur var så blev Atlas BIM. Så det var något man kunde glädja sig över denna dag. Grattis till Atlas igen!!!

Ann o Lowa som också ställde idag fick inte heller ck. Trots att han har gett Lowa både HP o nu sist CK.
Gör det skillnad i bedömingen om det är en SBK eller en SKK utställning? Konstigt tycker jag det här med utställning.  Här kommer kritiken i alla fall.

"Medelkraftig hane m tillräcklig könsprägel. Bra skallparti. Utmärkta käkar o bett. Vacker halsomsättning. Stram rygg. Bra kroppsdjup. Bröstkorgen kunde vara ngt längre. Mellanbruna ögon. Spänstiga ben. Benstomme passar väl till kroppen. Kunde ha lite mer bredd i låren. Tät välliggande päls. Rör sig spänstigt. Visar sig väl."

Nu till något roligare;)
Matte har anmält mig till både bruks spår o bruks bevakningstävlingar!!! Äntligen något kul!!!! Hoppas att det blir av trotts all snö.

Så nu blir det hård körning på dessa bitar.

Kommentarer
Postat av: Marjo

Tråkigt att ni inte lyckades, men det blir väl fler ggr.( Sen en rättelse Atlas e inte Molles bror.)Dom har bara samma pappa :-)viktigt sånt där vetdu....ler.

2010-04-05 @ 10:09:45
Postat av: Jessica & Maximus

Hej Marjo.

Får kalla Atlas halv farbror;)

Ja man får väl bita i hopp o komma igen. Men nu e det ÄNTLIGEN dags för bruks tävlingar. OM denna snön försvinner vill säga.

2010-04-05 @ 11:35:42
Postat av: ann

Ni kommer igen..ni har ju faktiskt Cert från en BRUKS utställing, som så många kämper efter =)..



och tack för kommentaren i min blogg..kul att man kan inspirera någon annan..det är ju rätt coolt med oss rottisar i lydnaden faktiskt, haha...men nu är det BRUKS som gäller...vi spårade faktiskt på vägen hem från stockholm...hittade ett par åkrar...men här hemma har det SNÖAT idag..sjukt *suck blir ingen brukspremiär den 24 känns det som =(....

2010-04-05 @ 19:59:44
URL: http://lowaswebb.net
Postat av: Anneli o Marre

Just därför jag inte är så förtjust i att ställa ut. Känns inte så konsekvent alla gånger. Tacka vet jag bruks ist ;)

Ställde Assar (fralla) på lördagen, placerade oss trea och fick kanon kritik. Väldigt smidigt att ställa liten hund =)

Anneli

2010-04-07 @ 17:32:24
Postat av: Jessica & Maximus

Anneli; Visste inte att du hade en fralla. Kul. Brosan har en som snart är 1 år. Ja i bland är det lite smidigare med små hundar. Grattis till den fina kritiken. Utställning känns som nödväntigt ont ibland. Men det är ju ingen som tvingar en...

När blir det start i lägre klass? Vore kul att träffa brosan. Kanske spåra någon gång?

Lycka till på apell planerna!

2010-04-07 @ 20:08:32
URL: http://crosswaysmaximus.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ja jag är fralla ägare sen tre månader. Han är 14 månader. Jätte charmiga hundar är det men kanske inte den smartaste, men vad gör det när man är söt ;)

Hade tänkt tävla lägre spår i maj på hemmaplan men det är bara att inse att det inte går. Har ju inte gått att träna.

Det skulle vara jättekul att spåra ihop nån gång!

2010-04-08 @ 19:42:13
Postat av: Jessica & Maximus

Anneli; Klart det går i maj! Det e ju långt dit. Anmäl, känns det sen inte riktigt bra veckan innan så avboka. Vi ska spåra på söndag kl 10 om du är intresserad. Hör av dig om du vill veta vart.

Frallorna är verkligen ur gulliga. Gillar min brors otroligt mycket. Liten men tuff o gosig. En knähund som får plats i knät;)

2010-04-09 @ 12:26:30
URL: http://crosswaysmaximus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0