Debut högre spår

I dag var det äntligen dags. Debut i högre spår. På hemma plan. Matte gillar bättre att tävla borta.

Matte drog start nr 3 av sju.

Det var Christian som hade lagt vårat spår. Precis innan vi ska gå till spårupptaget så säger han till matte "klarar ni inte detta spår så skall du inte ha kvar ditt Tjh cert"
Vilket verkligen satte press på mattes redan skagiga nerver.

Det var en lite jobbig upptagningsruta. Med mycket vatten hål o ris. Tyvär så blev det bakspår. 7 o 6 p. Men jag tog upp spåret fint i alla fall;)
Själva spårningen gick fint. Gick undan;) Tyvärr en pinne bort så 9p

Platsliggande med skott blev 10 o 9,5 p. Jag lade mig på ena skinkan.

Sen var det lunch pause.

Jag var väl inte helt på topp när lydnaden skulle starta. Var lite omotiverade.
Linförhet 7p - lite långt fram, luftigt
Ink m ställande 8 o 8,5 p - ngt sent stå, för hårt komando
Framåtsändande 7 o 7,5 p
Krypande 0 p - Våran parad gren!!! Matte e sååå besviken. Jag ville inte krypa när det e lite blött i gräset.
Skall 7 o 8 p - ngt glest, hoppar
Tungt föremål  8 o 7,5 p -ngt obra gripande, långsamt tempo in
Hopp över hinder 7 o 8 p - Slår i sent sitt
Summa lydnad 187 o 192,5 p. Snitt 189,75 p

Matte e verkligen INTE nöjd med min lydnad i dag. Hade inget fokus alls o var allmänt loj.

Sen var det dags för uppletandet. Matte försökte att tagga upp mig innan momentet o hon lyckades faktiskt med det. Jag var heltagad när matte kom o hämtade mig.

Första skicket var jätte bra. Fullfart på vägen rakt ut o drar i en tvär nit. Kände doften av ett föremål ca 10 m åt sidan. Tar upp det o springer in fot till matte. MEN får ingen belöning!!! Hmmm.
Matte skickar igen på samma ställe så att jag ska söka av området. Jag hittar ett till föremål!! Spinger med bra fart in mot matte. Stannar dock demonstrativt ca 2 m från matte o pissar o verkligen tittar på henne med föremålet i munnen innan jag kom in fot.

Matte transporterar oss sedan efter stigen o jag går faktiskt vid sidan! Framsteg. Matte skickar på nytt o full fart ut. Hittar snart ett föremål till. Dock på vägen in blev det lite tugg innan det var dags för demomstr. nr 2.
Matte var nu vansinnig!!!! Denna gång tappade jag även föremålet vid matte men fick ta upp det igen.
Matte skickade igen för sista föremålet. Å det hittatde jag o kom in fot.
Tyvär så blev det 7 o 5 p pga kiss, ngt tugg o lite "döda" ryck när jag sprang med föremålen.

Matte fick beröm för mitt nosarbete så lite positivt i alla fall. Samt så var jag taggad! Matte trodde verligen inte det.

Tyvärr så räckte poängen inte hela vägen. Mest pga 0an i krypet. Hade vi som "vanligt" fått 9-9,5 p som vi har fått förut på kryp så hade vi blivit uppflyttade i dag. Surt. Vi blev godkända o hamnade på en 3e plats på pallen av sju. Så det kändes bra. MEN inget uppflytt.



Något som däremot var roligt i dag, var att Ann o Lowa som matte hade ringt in som reserv i går kväll, kom tvåa o blev uppflyttade till ELIT!!!!! Stora applåder till er. Super fint fritt följ o 10 a på sakletningen. Jätte bra jobbat!!!

Nästa helg ska vi tävla i bevakning för första gången. Man kan ju hopppas att det går bättre...

Kommentarer
Postat av: Carolin

På't igen bara!! Nästa gång fixar ni det!

2010-04-24 @ 21:07:38
URL: http://www.arrdiz.se
Postat av: Jessica & Maximus

Tack Carolin. Vi kämpar vidare.

2010-04-26 @ 07:51:56
Postat av: Anneli o Marre

Tycker inte alls det är dåligt med gk på den första högre tävlingen! Bra gjort! Så duktiga som ni är så sitter snart uppflyttningen med.

2010-04-26 @ 10:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0