1 vecka kvar....

Matte e nervös som få. Hon har nog varit nervös i över två veckor nu. Hon har tom legat sömnlös ibland.... Bra nerver där;) Denna nervositet har även satt sig på våran träning har hon nu insett.

Jo ni förstår. Det är nu en vecka kvar till svåran debut i högre spår. Matte e ett litet kontrollfreak o hon tyckke rinte att hon har FULL koll på hur allt går till. tex uppletande o spårupptag. Men nu efter utfrågning av flera personer så känner hon att hon börjar ha koll på detta i alla fall. Tack o lov!!!

Regelboken börjar att bli VÄLDIGT utsliten.....

Platsliggning med huvud ner har börjat att lossna rejält. Vi har nu testat att lägga med flera hundar oo att matte har gömt sig. Det är int helt befäst ännu men på god väg.

I dag har vi fått lektion av Jocke efter tjat från matte. Är så kul att träna där. Som om man väcks på nytt. Å matte får mera hopp om oss;) Vi fokuserade på linförhet o metall apport samt allmäna frågor.
Om vi säger så här. Metall apporten har jag aldrigt älskat, men i dag, åååå vad jag älskade den!!!
Skall har vi nog fått till så bra som det går. Det tyckte även Jocke. Jag kommer alltid att hoppa med framtassarna mer eller mindre. Rasbetingat tydligen. Men matte e väldigt nöjd med detta.
 

På efter midagen blev det spårupptag o uppletande med Marie W. Jag använder tyvärr nosen lite för bra tror jag. Jag vindar nämligen in spåret innan vi är nära det o viker då av för att gina mot det för att sedan spåra. Vilket man tydligen kan få neddrag för. Konstigt. Tycker att bara man hittar det o går o rätt håll o inte går över det så borde det ju inte spela någon roll. Detta händ evid spår nr 1.

Vid spår nr två blev det bara en kort vindning o sedan gick jag bakspår några meter, men linan var inte spänd o matte stod kvar. Jag han vända inna linan blev rak o gick då på framspår.

Uppletandet gick faktikst riktigt bra. När jag hittade föremålen kom jag in med dem också o satt mig fot. Kanske lite snett bland alla kvistar på marken men ändå. Jag lyssnade även när matte kallade in mig!
Tänk att det är sådan skillnad om vi tränar själva eller om någon annan också läger ut föremål.


Nästa vecka blir det lite finslip på framåtsändande o krypet. Har återigen bytt kryp pos. = matte arg...

Foto: Cathrine Hellberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0