Utställning i Gävle

I dag var det utställning i Gävle. Rottisspeialen. Nervöst!!!
Tanken var i dag att Aki skulle ställa mig o matte springa med mig. Men då Aki även hade en tik att ställa så krockade det lite så matte ställde själv. Fast med SUPER hjälp av Anna från mattes gamla klass samt så smög Aki omkring o hjälpte oss tre. Anna hade en av mina favvo bollar så jag var riktigt het.
I dag var det första gången som jag var riktigt glad på utställning. Vilket matte vart jätte glad över. Jag viftade på svansen medans jag var uppställd o stod fint, vilket aldrig har hänt tidigare. Jag har tyckt att det har avrit väldigt tråkigt att ställas ut, men inte i dag.

Vi slutatde med 1 kvalite på en 4:e plats! Domaren kom fram till matte o sa att hon gillade mig jätte mycket men det föll på mitt huvud. Inte tillräckligt utfylld under ögonen. En väldigt trevlig hund med trevligt temprament.
Så här löd kritiken;

"God könsprägel o storlek. Bra stomme, välprop. Önskar mer typiskt huvud, bredare mer mejslat o bättre utfyllt nosparti. Stark rak rygglinje, Utmärkt kraftigt bakställ. Fast front, Ngt kort päls, Rör sig väl i sidan. Trevligt temprament. Prima kondition!"

Matte e jätte nöjd med dagen. Var kul att träffa lite kändisar i Gävle också. Tex Cattis o co samt Anna o co från Askelons kennel.


Kommentarer
Postat av: Carina o Enna

Tack för bra träning igår och grattis till framgången på utställningen. Vi ses på klubben.

2009-09-09 @ 20:51:34
Postat av: Jessica & Maximus

Tack så mycket. Vilka framsteg ni har gjort på platsliggningen!! En super budföring! Lycka till på tävlingen!

2009-09-10 @ 08:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0