Spårträning i mörker

I går tisdag var det dags för spår. Matte ville inte ha några spårupptag i dag utan mer lie längd på spåret. Aki la ett spår som var ca 1km med 4apporter. Det började på en stubbåker där det sedan belv en 90graders vinkel som nästan direkt gick över ett STORT dike. Jag blev lite fundersam här. Tog vinkeln bra men där Aki hade hoppat över diket så följde jag dikeskanten till en början, men fattade att det var fel så då gick jag tillbaka o spårade igen i vinkeln för att kontrollera o sedan så fattade jag att det gick verkligen över diket o in i en skog o fortasatte. När vi började att spåra var det skymmning o när vi var mitt i skogen så vart det verkligen mörkt. Blev en utmaning för matte. Bara att hänga med i snöret. Jag markerade 3 av de 4apporterna. Gick rakt över den andra, ville bara spåra vidare;)
Matte var jätte nöjd med min insatts! Det går mycket djur i den skogen o jag brydde mig inte utan spårade på. Bra tempo, ibland lite för högt, speciellt i början. Vi har inte spårat på åker sedan jag tävlade i appellklass.

Matte la ett spår till Aki´s Jaffa på ett gärde som d kallade helvetetsgärde. Går tydligen mycket räv över där som stör hundarna. Vid Jaffas andra vinkeln kom problemet. Men efter is i magen hos Aki o envishet så klarade Jaffa ut det o klarade spåret! Duktig flicka!

I dag blir det väl lite fys o på torsdag lydnad o uppletande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0