Lydnad o fys.

Måndagen var det tänkt att jag skulle vila helt. Men så bidde det inte! Jag ville jobba. Så det blev ett lydnadspass på baksidan. Fungerade kanon. Matte testade att köra lite längre innan belöning o jag var lika taggad ändå. Så det ser bra ut inför säsongen;) På slutet skulle vi träna kryp o då fick det bli godis i belöning ist. Om jag är för het så slarvar jag i krypet vilket inte e bra. Springer nästan med bakbenen. I vanliga fall så kryper jag med bakbenen bakom mig. Jag använder dem så de hänger inte där. Å i måndags så hade jag en himla fart, trots att de var bakom mig. När vi har tävlat så har vi fått 9-9,5p då tempot har varit lite lågt men kanske har det lossnat?

Tisdagen var matte skottansvarig men hon hade tänkt att jag skulle få mig några pass ändå. Innan vi åkte berättade husse att han hade cyklat med mig o gett mig mat. Suck, tyckte matte. Men när vi kom till klubben så vart det stress stress o åter stress. Mycket bekanta o matte hade med sig kakor som mormor hade bakat å de fick hon typ montera in i frysen. SEn var det många som ville ha budföring, så det tog en stund. Men sen så var det min tur. Fick börja med en platsliggning utanskott. Blev utdragen från bilen o sprang in på plan. Inte de bästa förutsättningarna direkt. Men det funkade bra ändå. Bra träning om inte annat. Sen vart det ett linförhets pass. Sen bus o kisspause. Därefter bytte vi plan o körde lydnadsettans programs moment samt framförgående. Hade full fokus på matte! Något som fungerade riktigt bra var framförgåendet. Vi skulle visa Eva hur vi hade tränat in det så att det skulle fungera o det gjorde det. Tur det. Ska tävla lägre bevakning 3 oktober, om vi nu kommer med, verkar bli många.

I onsdags var det cykling på schemat. Matte cyklade med mig för andra gången! De ni! Först lit etrav på asfallt till en grusväg, sedan lös o varvat trav o gallopp. Blev totalt 5km. Eså kul att springa på gärdena! Då får matte trampa på allt;)

I dag torsdag jobbar matte hemma. Hon försöker att göra det en gång i veckan. Blir så många mil... 12 om dagen bara fram o tillbaka till jobbet! Så vi ska åka in till stan i dag o köpa mig ett nytt halsband, ett halvstryp som mankan ha på utställning. Lånade ett jättebra av Aki o Catrin i helgen.

I kväll ska vi träna lydnad på klubben med Aki o Catrin. Jag o Anja, Akis ena hund ska tävla Lk1 på lördag i Skultuna!!! Hoppas verkligen att det går lika bra som på KMét, eller ännu bättre.

Kommentarer
Postat av: Cattis & Ronia

Kom hit o lär Ronia krypa Max! Helst imorrn för på lördag ska det vara klart ;) till KM:et.



All lycka till på lördag, rapport vill vi så klart ha direkt i telefonen!

2009-09-10 @ 22:35:53
URL: http://www.ronia.be
Postat av: Pia & Jessi

Hej!!

Tack för dit inlägg i gästboken......

Ja, det var husse Jörgen som var med på certprovet....

Såg som hastigast att du ska tävla i helgen....

önskar dig därför ett stort stort lycka till : ))

Pia

2009-09-11 @ 09:23:16
URL: http://pia-thorsell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0