Lyckat uppletande!!

Har varit väldigt lugnt i början av veckan.
I tisdags var matte hemma från jobbet. Hade tydligen en j-la huvudvärk o ont i ett öra. Matte har väldigt sällan ont i huvudet. Jag såg dock ingen orsak att ta det lugnt med henne. Var nog ganska så dryg. Morgonen började med en promis på ca 40min. Där jag fick springa lös halva tiden o hoppa runt på gärderna medans matte gick som en zombie. Matte trodde nog att jag skulle låta henne sova en stund sen. Jag var väl lugn ca 30min sen ville jag göra något kul!!

På eftermiddagen åkte vi ned till klubben för att jag skulle få lite hjärngympa. Började med uppletande. Matte testade den nya sättet. dvs jag sitter vid linjen o matte går som en fyllehund i en korridor om ca 2-3m o lägger ett föremål vid slutet. Sen går hon upp som en fyllehund o sedan skickas jag. Trotts en enorma sidvindar så var jag max utanför 1m från det vallade området. Tre korridorer med tre olika föremål blev det. Var knappt trött efter det. Märks att kondisen börkjar bli bättre! Brukar vara ganska så flåsig annars.

Så det blev även lite lydnad efter uppletandet. Började med lugna moment som tex kryp o stilla sittande apportering. Krypet blev lite varierat. Första streckan var baken helt i marken men efter pausen så blev det som "normala" hundars kryp. Hmmmm. Mitt emellan två kryp sätt. Men hela frampartiet är i alla fall helt i.

Sen blev det vänstersvängar, framåtsändande, ställande, läggande, hinder o lite avstånds kommendering.
Blev bara ett pass då matte var slut.

Jag var sedan nöjd ganska så länge på kvällen=) Tänk vad enkelt att få mig nöjd....

Onsdagen var det vila IGEN!!!! Men i morgon torsdag så ska vi till Sala BK o träna med Aki o Catrin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0