Äntligen e matte hemma!!!

I fredags kväll kom min matte äntligen hem. Vi har pratat lite i telefon i veckan men det är ju inte samma sak.
Matte hade fått ett paket medaans hon var borta som hon nu öppnade denna fredag kväll.
Hon hade beställt två stycken skrikbollar!!!! Tjoo hooo! Matte tänkte gömma dem för mig direkt men husse ville att de skulle testas. Matte sa att jag skulle bli galen o mycket riktigt så vart det så;)
Blev ett lydnadspass o lite cirkuskonster med boll som belöning. Var så kul!!! Dock så såg jag vart matte hade gömt dem så jag var ganska så odräglig resten av kvällen. Har ju inte blivit så aktiverad i veckan förutom fysiskt.
(Å visst, vet att endel av er som läser detta säger att det är fy o hemskt att jag blir stressad. Att det inte är bra osv. Men ska vi tävla o komma någonstans så är detta det enda sättet som funkar så det kör vi på, så får folk tycka vad de vill. Matte e så trött på allt j-la skitsnack o smutskastning så hon kan spy på det!!! Hon trodde hundträning var kul men har tyvärr fått smaka av det motsatta från hundfolk. Tråkigt! Man får tydligen solla bland folk som man kan prata o träna med.)

Hur som helst så e jag jätte glad att matte e hemma. Vi körde ett till lydnaspass i dag lördag o gick långis ensamma. Mysigt o busigt.

I morgon är det utställning för min del. Rottis specialen i Gävle.

Vill gratta Crossway´s Salsa (Ronia) till sitt CK i dag!! Bra jobbat av er båda Ronia o Cattis. Hoppas ni får det i morgon igen på Rottis specialen.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Tråkigt att läsa att du är lite upprörd. Man får ta en del kommentarer med en klackspark. De som kommenterar flitigast är ofta de som inte själva kommit nånstans ;) De flesta rottisar är man tvungen att dra upp lite i stress när man tränar för att få lite mera fart. Vilket tex inte brukar fungera så bra på schäfer, bordercollie, malle.

( Nu generaliserar jag) De som aldrig haft el tränat en rottis kanske inte riktigt förstår hur de fungerar. Det är så svårt att förklara med några skrivna ord men hoppas du förstår vad jag menar =)

Lycka till på kommande tävlingar!

2009-09-06 @ 16:07:41
Postat av: Cattis & Ronia

Så kul att ses idag även om det blir mycket annat att hålla reda på med. Ni skötte er utmärkt i ringen:) Vi får leva ett tag till på vårat lilla ck från gårdagen men jag är nöjd med dagens röda ändå ;) Du med hoppas jag:)



O tack för köpet av "vad dom nu heter"-på benen-grejerna s.



Kramar till er!

2009-09-06 @ 19:32:33
URL: http://www.ronia.be
Postat av: Jessica & Maximus

Tack Annelie för att du förstår. Tyvärr så är det "rottis folk" som har komenterat detta. Försöker att inte bry mig men när det kommer nya saker hela tiden så blir man riktigt trött bara. När de som man alltid har gillat sprider en massa felaktiga saker om en så blir man less. Även här bara "rottis folk" Så himla trist. Tur är att det finns undantag ur denna grupp.

2009-09-07 @ 12:01:17
Postat av: Jessica & Maximus

Det var jätte kul att träffa er Cattis & Ronia. Det blir lite stressigt när det är två ringar. Hinner inte sitta o fika direkt. Vi får ta det nästa gång. Lycka till med träningen. Vi e nöjda med resultatet!

2009-09-07 @ 12:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0