Vårat andra 1:a pris e nu i hamn!!

Yes. Ni läste rätt! Nu har jag lyckats ta mitt andra 1:a pris i lydnadsklass 1. Bara ett kvar nu!!!!!! Hoppas hoppas!
Vi var i Kopparberg i dag lördag. Anna följde med oss som maskot o det gav utdelning;)
Måste även tacka Aki (som även han tävlade) för hjälpen med uppvärmningen.

Matte var nöjd med mig redan innan hon visste resultatet. Jag var med henne i dag. Sen att jag sätter mig lite snett o går lite framför är igentligen inget som matte bryr sig SÅ mycket om. Hon e mest nöjd om jag e glad o har kontakt med henne, under o emellan momenten. Fel inställning om man ska komma långt igentligen.... men men. Det andra får man slipa på.
På plattsen så råkade jag för första gången sätta mig upp innan matte sa sitt. Matte vart så chockad att hon sa ligg. hihi. Vi fick en 8:a där.
När det var dags för hindret så stod hindret vid en gamal midsommarstång. Vilket jag beundrade mycket. När matte hade satt mig vid hindret så satt jag o stirrade rakt upp på stången. Vilket gjorde matte GANSKA nervös. Hon röt i med ett rejält "HOPP!!!!!!!" O spänningen var oliiiiiidlig. Skulle jag bryta min nackspärr????? D gjorde jag o hoppade glatt över o in till fot för att sedan gå tillbaka till mitt stirrande. Hihihi.
Jag fick en massa köttbullar o en kokkorv som belöning. Sen på vägen hem så stannade vi i Skinnskatteberg o där köpte matte grisöra o ett stort ben till mig!! Mumma!

Nu e det bara ett till första pris som behöver ramla in. Har nu två tävlingar kvar så vi får hoppas på det bästa.

Kommentarer
Postat av: Cattis

Grattis vännen :)

2009-10-10 @ 14:56:32
URL: http://www.ronia.be
Postat av: Ann och Lowa

tack så jätte=) åh, supergrattis till ett till förstapris..det fixar ni!!...ja skultuna, det gick det ju superbra för Er också har jag sett=)...ang frågan så står det ju ingenting om det i regelboken..MEN det är ju mkt som Inte står där som gäller liksom ..



vi har ju en diskutions kväll nästa vecka med en dommare på klubben, så då ska jag passa på och fråga, har även lite andra frågor om missar jag har gjort, haha....

2009-10-11 @ 10:06:05
URL: http://lowaswebb.net
Postat av: Jessica & Maximus

Ann & Lowa; Då måste du berätta vad de säger sen. Det e ju väldigt smart att ha en sådan kväll. Ska ge förslag på våran klubb om det;) Tack för tipset.

2009-10-11 @ 16:28:27
Postat av: Camilla & Rodde

Grattis!!

Bra jobbat, nästa gång är det LP...



2009-10-11 @ 17:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0