Uppletande... Vad e det???

Söndagskvällen... Uppletande o spår.. Grrrrr. Det e vad matte har att säga just nu! Grrrr.
Matte ville testa en fullstor ruta 50x50m med ca 6-7 föremål. Matte o Catrin vallade ut en ruta men hade inga snitslar eller något att markera så det blev lite på känn.
Aki körde Frasse först. Sen var det min tur...
Om vi säger så här. Kondisen har jag INGA problem med. Inte heller arbetsviljan. Det är ju positivt förstås. Men att springa runt o fram o tillbaka överallt e inte så bra. Att hitta alla föremål på 5min skulle då INTE gå. Matte nöjde sig med två föremål. Sen var tålamodet slut för hennes del. Jag fick vila lite i bilemn medans Catrin körde Bobo. Sen så var det dags för oss o spåra. Matte trodde att det skulle gå ganska så lugnt nu när jag hade arbetat så hårt innan. Men icke sa nicke. Fullt ös rent ut sagt. Spårade bra med nosen nere men hade ett j-la drag i linan. Sprang över två pinnar o tog de tre sista. Tempot blev mer normalt mot slutet. Suck... Matte hade jämt göra att hinna med där bak i linan i skymningen. Hihihi. Där fick hon för att jag får vila så mycket...

Summa sumaron elelr vad man brukar säga. Det blir till att nöta, nöta, nöta i korridorer o INTE ha så bråttom med att utöka rutan tror matte. Får forska runt lite o kolla hur andra har kört in momentet.

Nu är det så mörkt på kvällarna när matte kommer hem så det får väl bli aktiviteter i skogen på helgerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0