Lydnad på klubben

I går tisdag så trotsade vi o många andra kylan o begav oss ut till Skultuna BK. Det var nollgradigt så det var bara mössa o vantar på för matte.

Vi fokuserade på att träna kontakt o linförhet bland de andra hundarna. Störningsträning med andra ord. Gick helt kalas!! Har aldrig gått så här bra tror jag. Inte med andra hundar så nära. Full kontakt, var även nu mycket bra med i vänster svängarna. I dag var det mest belöning med köttbullar. Vid skall träning så var det bollen. Jag skällde högt nu. Visst så satt jag inte stilla men det var ganksa så jämna skall med styrka i.
Vi försökte även att träna in "sakta" till framåtsändandet. Det gick dock lite sämre... Öva öva öva. Sen blev det lite läggande under gång med fokus på snabba lägganden.

Sen så avslutade vi med en plattsliggning med skott. Matte e lite bekymrad nu när jag pep sist på platsen samt att jag satte mig upp innan matte sa sitt. Jag lyssnade på tävlingsledaren. Så det blev det träning på idag. Jag pep en gång o då belv jag tillsagd. Vi övade på fokus på matte o inte ligga o vila. Sen så fick jag sätta mig upp sist av alla. Jag försökte inte ens att sätta mig tidigare så det ser ljust ut;)

Sen var det bara att åka hem o tända en brasa o värma sig framför.

I kväll är det privatträning med Jocke. Ser verkligen fram emot det. Det var ett tag sen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0