Lite lydnadsträning igen...

I tisdags var vi ut till klubben. Tanken var att vi skulle träan platsliggning då matte gick o gömde sig. Skulle vara min första gång. men icke sa nicke. Det bidde inget av det. Aki ville ligga på hörnet o det ville matte me igentligen så att det skulle vara nära till mig utifall något skulle hända. Hon ville gärna ha Aki´s hund bredvid mig så hon tänkte att vi tar plats nr två då. men då la Catrin sin Bobbo där. Vilket inte var bra för oss... eller matte... Hon blir så nervös av att lägg amig bredvid andra rottishanar!!! Tänka sig. Jag som själv e rottis. Så det blev träning för matte idag;) Catrins Bobbo e jätte snäll o muckar inte så det var bra för matte. Det blev att koncentrera oss på att jag skulle ligga stilla o inte titta runt utan fokus på matte o inga pip. Det blev en bra träning i sig. Vi får ta det andra någon annan gång.

Före platsliggningen så han vi köra igenom lite nya moment;) Kul med lite nytt o inte bara harva me ettans moment.

Aki visade hur man kan träna in rutan, vi testade inte på klubben. Bättre att testa hemma i lugn o ro o exprimentera lite.

Vi körde även lite kontakt bland nya hundar o linförhet bland dem. Gick faktiskt bra!

Vi åkte förbi mattes mormor o morfar på vägen hem o sedan gick vi en promenix i Skultuna. Tränade hundmöten (blev ett). Tänk vad små hundar skäller, vill inte dra alla över en kant men.... Sen tränade vi på att det är sitt o titta efter bilar som gäller vid korsningar. Kan tro att jag e ett barn... Vi tränade även på att gå fint där man inte fick kissa. Blev en aktiv promenad med andra ord;)

Sen var vi hemma vid klockan 21. Då åt jag o hoppade raka vägen upp i mattes säng. Var så trött.
Dock kom inte matte efter...
När hon väl kom o la sig så la jag mig vid hennes ben. Ville ligga nära matte=) Så matte o jag delade på en 90 madrass medans husses sida var helt tom. Han kom hem vid 24 tiden. Jobbar skift denna vecka=(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0