Uppletande o spår

I dag söndag har matte o jag varit ute i skogen o myst.
Vi började med uppletande i skogen. Matte gjorde en korridor i taget. 50m x 4 m. Sen ett föremål på djupet. Det var jätte rolig terräng då man fick hoppa över träd o bland stenar. Det blev totalt 4st korridorer o 5st skick. Detta måste vara det rätta sättet att på raka skick. Jag hade jätte bra fart både ut o in. Var så kul!! Hittade strumpa, gosedjur, vattenslang, plastflaska och c-vitaminrör. Plastflaskan tog ett tag fr den hade matte precis hittat i skogen så det var inte den doften som jag trodde jag skulle gå på. Men sen så.

Tidigare hade matte laggt två stycken spår åt mig som var 500m styck. Vi tog dem efter uppletandet.

Första spåret hade jag lite svårt med spårupptaget men klurade ut det själv. Tre stycken apporter, men jag markerade inte metallen... Matte fick plocka upp den själv. Bra tempo o varierande terräng. Riktigt kul!

Andra spåret tog jag klockrent spårupptaget. Tre apporter även här. Nu markerade jag tom metallen.
Bra tempo även här. Matte hade gjort båda spåren väldigt roliga. Hon hade gått som om hon var full o vinklat både här o där. Kul med lite utmaning.

I går kväll tränade vi lite ruta innomhus med plastband o koner. Rutan blir inte så stor innomhus dock. Ca 2x2m.
Lite fjärrdirrigering blev det också samt plattsliggning med att matte var gömd.
Matte tycer att det e lättast att lära in momenten inomhus för att sedan ta ut dem typ på baksidan o sedan med större störning. Men under inlärning vill hon ha det lugnt.

Matte har till 80% bestämt att vi ska tävla i Januari om jag e färdig för det då vill säga.

Kommentarer
Postat av: Ann och Lowa

Tack för orden i min blogg, ibland blir man ''lite'' för blind själv för att se.

det behövdes och jag har läst din kommentar

flera gånger =)!!!..



ser att du kör inlärning precis som jag å, börjar oftast inne, för att sedan ta gården och öka därifrån=)....Fjärrdirrigering kör jag alltid innan maten, man får så bra kontakt då, haha....



jag lägger ut en länk så hittar jag dig snabbar om det är okej =)....



ha det bäst//Ann och lowa

2009-11-01 @ 23:11:14
URL: http://www.lowaswebb.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0