Skarpt eftersök!

I dag söndag har vi varit med på ett skarpt eftersök. Det var en kille på 20 år som hade försvunnit. Man har hittat hans bil, skor o byxor. Han har varit borta i ca en månad nu.
Matte o jag fick med oss två karlar. En orienterare o en från försvaret. Så de höll rätt på oss;)
Typiskt att det skulle regna lite också. I ca 2h letade vi efter honom i skogen. Matte hade mig i långlina o matte tyckte att det verkade som om jag visste vad som skulle göras. jag gick o vinda, sökte under granar som matte skickade in mig i. Det var på ett ställe som jag verkligen markerade på. Å det var ut mot en sjö. Matte fick hindra mig från att hoppa i. Å det var inte för att dricka vatten. Matte hittade även en flaska precis där. Vi rapporterade det i fall. Annars så blev det i stort sett ett bra arbetspass med massor av motion för matte;) Även ett test för att se om jag höll upp intresset hela tiden o det gjorde jag också.

Matte har dock lite funderingar kring detta. Hon undrar om hon e normal.... Nej.... Hon känner lite att hon inte skulle ta åt sig om hon nu skulle ha hittat ett lik! Annat vore ju det så klart om hon skulle känna personen. Men annars så skulle hon nog inte bry sig.
Det beror väl på alla lik som har hängt i ladan när hon var mindre. (Tjurar, rådjur, kossor) Avhugget råddjurshuvud med likmaskar som kryper;)

Vi har även invigt våra nyförskaffade koner till rutan. Vi tränade i vardagsrummet. Funkade faktiskt bra. Jag klarade även att backa fot utan att skälla eller att hoppa!!!! Framsteg!!! Lika så stegförflyttningar åt höger utan att göra U-svängar för varje steg.

Ser fram emot lördagen. Då blir det SKOGEN för hela slanten. Ska tex få träffa Ann med Lowa, Aki o Cahatrin.
Blir mycket uppletande, spår. Längtar.

Kommentarer
Postat av: Pia & Jessi

Heej!

Tack för inlägget i min gästbok, så snällt : ))

OOj, vad duktiga ni har varit som har gått eftersök..... helt otroligt att "ge gärnet" i två timmar utan att tappa sugen..... strongt!!

Lycka till med allt ni tar för er framöver och vi kommer säkert att ses någonstans!

Pia

2009-11-23 @ 11:35:57
URL: http://pia-thorsell.se
Postat av: farmor

Duktiga ni e.puss på nosen

2009-11-26 @ 13:06:33
URL: http://www.crosswaysmolle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0