En dag i skogens tecken!

I dag lördag har vi varit vid Avesta o tränat spår, spårupptag och uppletande.
Matte o jag åkte efter Aki o Cathrin till Avesta där vi mötte upp Ann o hennes sambo med rottisen Lowa. Jätte söt tik.
Vi la spår åt varandra. Alla olika;) Vi fokuserade på spårupptag mest då det var flera enduroförare runt om i skogen där vi var. Så det blev lite begränsat. Inte så långa spår idag. Runt 400m o 200m.
Båda spårupptagen gick riktigt bra. Men transportsträckan går det lite undan på. Matte vill få ned temot mera så att jag skall få det lite lättare att hitta spåret. Och även med tanke på spåret i bevakning. Då e det smygtempo som gäller för att int efå avdrag o där är det koppel också fram till halten. Vilket e svårare för matte att hinna med i bland granar o ris.
Själva spårningen gick också fint. Markerade tom metalapporten!!! Det var lite svårt för matte dock. Väldigt halt på vitmossan! Blev några glid här o där. Hihihi. Väldigt nyttigt med byte av marunderlag. Helt olikt mot vad det är där vi brukar spåra.

När alla hade spårat klart så blev det lite uppletande. Testade en ny variant idag. Matte o Aki gick först o ramade in korridor på ca 4-5meter bred. Ca 50meter djup. Sen gick de slalom mellan ramarna o slängde ut sex stycken föremål. De flesta på djupet. Sen gick matte o hämtade mig från bilen. Så nu hade jag inte sett att de hade gjort något alls. Men matte satte på mig tjänstetecknet o skickade mig. Detta sätt funkade riktigt bra för mig. Kom in med fyra föremål på kort tid. Hade bra fart ut o inga probem med djupet alls. Belv tom lite lydnad o fotpos. på stigen. Jag fattade även vart jag skulle hålla mig. Vi ska nog köra på detta sätt nåra gånger till o sen bredda??? Verkar som det i alla fall.

När alla var klara så fick jag avsluta med att springa lös o leka med Azzi. Blev som en belöning för en bra dag.

I morgon ska vi ned till klubben o få lite hjälp med framåtsändande. Ut kan jag springa men sen ska det saktas ned också. Å där har vi problem. Matte har försökt med koppel o lärt in sakta men jag fattar inte så bra... Jag bara drar o drar i kopplet o matte stannar o stannar..... Suck. Får se om vi kan få några bra tips. Kanske ska köra lite uppletande också.... En dag på klubben i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0