Sökpass!

I onsdags tog matte examen! Hon är nu äntligen klar med skolan! Hon blev kvalificerad redovisningsekonom. Har pluggat i två år. På kvällen hade hon stor fest här hemma så jag fick vara hos mattes mormor o morfar. Där gick vi långa promenader o cyklade. Fick sova borta i 2 nätter så matte skulle hinna städa innan festen o nyktra till efter festen. Efter första natten saknade matte mig så mycket så att hon började snyfta till filmen Bolt. Gissa om hon var utskrattad av Anna o Lina i hennes klass. Anna i mattes klass hjälpte matte o Lina att fixa hår o smink till examen. Matte skulle vara där kl 10 men kom redan kl 9.05 i tron om att hon var 5min sen. Min matte i ett nötskal. Anna satte då på Bolt åt matte som började snyfta efter ca 3min....

I dag har jag tränat sök. Det var nog äver ett år sedan vi gjorde det. Det var tuffträng. Mycket stenar o klippor med en massa lömska hål. När matte ledde fram mig till stigen var jag så överladdad att jag knappt fick luft. Tur att matte går på gym i bland.
Matte ville ha 4st skick. Första skicket i rutan var ute på djupet. Hittade direkt figge o fick en massa korv. Mums. Sen var det andra sidan, lite närmare o hittade direkt. Var som en ångvält bland stenarna.
Sen var det dags för andra sidan igen. Nu viste inte de på stigen vart figgen var o matte har aldrig skickat mig utan att veta vart figgen var. Matte skickade mig o jag kutade ut som en vält igen. Kom dock tillbaka o matte skickade mig lite längre fram. Denna gång var jag borta ganska länge. Matte roppade men jag kom inte. Hon hörde bara en massa knäckta grenar efter mig. Efter ett tag så hörde matte att jag hittade figgen. Matte pustade ut. En erfarenhet rikare. Å nu fick jag både korv o lek! Hittade min favvo kudde. Lekte dock bara med den.
Sen var det dags för sista skicket. Matte missförstod var sista figgen låg så det vart ett tom skick igen. Men det gick bra. Jag e dock lite svår att få in till stigen igen. Vill gärna leta tills jag hittar figge. Matte ledde mig bakåt på stigen o skickade igen. Nu hittade jag sista figgen direkt! Nu var det massor med korv o rolig kamp med Anna S. Super kul.
Passade på att bada i några stora vattenhål på vägen till bilen.

På eftermiddagen fick jag följa med matte o husse till husses jobb. En industri. De skulle lämna tillbaka bord o stolar som de lånat till festen. Jag fick springa lös där inne o det fanns mycket spännande saker där. Jag nosade runt fritt som jag älskar. Fick även åka en hiss som matte tyckte var läskig ned i källaren.
Vi avslutade med att husse sprang o gömde sig på lagret o jag fick sedan söka. Hittade honom dirket. Husse vart impad, hehe. Han verkar inte fatta att jag e bra på att hitta figgar!

Matte var också nöjd för miljöträningens skull. Hon gillar sånt med mig. Hon har tydligen bestämt att vi ska ha mycket sånt nu. Så vi får väl se hur det blir framöver.

Ni som hade svårt att se de tidiagre bilderna från tävlingen i Hedemora kan gå in på www.crosswaysmolle.se o titta på galleriet där avkommor efter molle och kiera. Där finns bilderna också.

Kommentarer
Postat av: Lina

Vi skrattade inte åt dig! Vi tyckte att du var underbart sööööt. SAKNAR DIG MASSOR O MASSOR! Puss o kram

2009-05-24 @ 08:26:18
Postat av: Marjo

GRATTIS JESSICA!!!!!!!

2009-05-24 @ 23:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0