Lydnadsträning i spöregn!

I torsdags var det medlemsmöte på klubben. Matte skulle få ta emot en premie för våran uppflyttning. Det blev ett present kort på Zoohoo butiken på 200kr.

När vi kom till klubben så spöregnade det o vi var tidiga och jag hade inte rastats så vi började med det. Matte var ju förbered med regnkläder. Vi gick en sväng o jag hade massor med energi o kroppen.
Jag ville heslt inte hoppa ini bilen när vi kom tillbaka så då vart det ett lydnadspass pga att jag var så energisk.
Matte o jag var ensama på plan. Alla andra satt i klubbstugan. Vi hade jätte skoj! Tränade lite skall som nu funkade jättebra då jag var så uppspelt. Framåtsändande testade vi lite o jag sprang ut i saktade sedan ned o kom på inkallning så det kan nog bli något av detta nya moment för oss. Även linförheten gick bra o läggande under gång med.

Ett lyckat pass vill säga.

Efter mötet åkte vi hem o väl hemma så var jag fortfarande på g. Matte o jag körde då ett till lydnadspass inne. Husse var ju ändå ute o tvättade sin motorcykel.
Vi tränade på läggande, framåtsändande, skall, kontakt, ink på namn mm.
Vi tränade även olika stegförflyttningar. Vilket gick väldigt bra för att vara oss. Vänster kan vi men höger o bakåt e lite svårare. Höger fick vi till ganska bra. Jag fattade nu! Vid backning så skäller jag gärna eller sätter mig som en kanin med framtassarna i vädret. Men till slut så lossnade det. Kunde tillsist backa ca 3-4steg utan skall eller vridning så då klickade matte o gav KYCKLING!!! VARM!!! MUMS!!!

Jag tycker att matte kan belöna mig med varm kyckling lite oftare!

Kommentarer
Postat av: Cattis & Ronia

Tips: Backa intill vägg först eller någon kant, men det kanske ni redan har gjort.



Om en vecka ses vi, vi fick pm hem idag. Startnr 22. Rottisarna går först vad jag förstod.

2009-05-29 @ 23:37:49
URL: http://www.ronia.be
Postat av: Jessica & Maximus

Vi backade vid väggen å då blir han lite frustrerad. Därför tror han att han ska sitta i kanin/pudel. Han vet inte riktigt vart han har sin bak;)Så några tips på bakkontroll vore bra. Han e som en låntradare...

2009-05-31 @ 10:20:18
Postat av: Cattis

Men då är ju bakdelskontroll med låda en jättebra övning. Det har vi kört, borde göra igen.



Även här står det en hel del http://www.klickerklok.se/bakdelskontroll.php

2009-06-01 @ 22:27:00
URL: http://www.ronia.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0