Hantering & miljöträning

Dagens tecken har gått i vardagslydnad an man väl säga.
Tanken var att matte o jag skulle träna ringträning till utställning. Hon ville träna på IP i Skultuna men där var det upptaget av fotbollslag. Då åkte vi till klubben. Fullt med folk o kurser. Vi började med passitivitetsträning. Vi satt utanför planen o tittade på de andra som lekte o tjoade. Sen gick vi en runda o fortsatte sedan vår "ingenting" träning.
Sen kollade Anna S tänderna på mig. Anna hälsade på matte o jag skulle sitta fint. Samt så skulle vi gå fram till Anna lugnt för att sedan hälsa.
Sen vart det lite mer belastning. Anna kollade tassar, hängde över mig o tränade kontakt med alla fyra tassar i marken. Allt gick jätte bra faktikst, jag lär mig mer o mer att vara på alla 4a.
Efter det så minglade vi lite. Mötte hundar o folk. Var passiv i grupp av människor osv.

Vi avslutade på klubben med lite ringträning. Sprang några varv, ställde o flyttade tassar, svans ned. Tackterna sitter i än.

Efter klubben så gick vi en långrunda i Skultuna. Tränade gå fint i kopplet, stanna sitt vid korsningar, hundmöten, kissa där matte vill osv.

Väl hemma så vart det kloklippning.

Matte e nöjd med dagen, själv så tycker jag att det var lite tråkigt att inte få träna sonm de andra hundarna på klubben...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0