Godkänd lägre spår!!!!

I går kväll vid 19,30 tiden ringde de från Hedemor BK. Jag fick en plats på deras lägre spår tävling. Jag var ju 4-5reserv så vi hade inga förhoppningar och defenitivt inga kvar så sent dagen före.
Matte drog nr 8 av 10 på tävlingen. Påsläppet gick bra. Fick en 10 av båda domarna. Spåret hittade vi alla förutom en pinne. Men vi hade dagens snabbaste tid! 15min blankt! Hihi.

8st hundar klarade spåren. Sen var det dags för platsliggning. Då var vi bara 5st hundar då vissa var skotträdda!!! Vi fick som vanligt en 10:a. Men matte var allt nervös. Hunden bredvid mig reste sig o gick omkring. Men tillsist gick den lååååångsamt fram till sin matte.
Efter det var det budföring. En klockren 10:a!! E så kul me budföring.

Efter det kom VÄRMEN!!! Snacka om varmt. Som ni säkert känner till så e jag värme känslig på lydnadsplanen.... Jag var jätte seg i alla moment.
När det var dags för kryp så kom ju domarna o tävlingsledaren väldigt nära inpå för att de ska kunna se ordentligt. När matte kommenderade mig att lägga mig så la jag mig ned o la ned huvudet för att typ sova! Matte trodde att det var kört. Men när matte sa kryp så kröp jag. Sen började domarna skratta o fnissa o matte vart alldeles nervös. Hon undrade vad de skrattade åt. Hon var ju så fokuserad på att gå långsamt o inte titta på mig. Hon såg ju bara mina framben. När momentet äntligen var slut så sa tävlingsledaren skarattande "vilken rolig stil han har! Ha ha ha!" Sen tittade matte faktiskt vad hon vi fick för poäng direkt. Vi fick en 9:a av båda domarna!!!! F-N va bra!!! Tror det var högst på hela dagen av alla kryp.
Sista momentet var hopp. Vilket jag tycker e jätte kul. men jag orkade inte alls. Jag gick fram till hindret o stannade. "Stön". Så detta moment nollade vi tyvärr!!!

Totalt fick vi ihopp 463p! Bra poäng. Man behövde 420p för att bli uppflyttad. Man skulle då ha minst 210p i specialgrenarna o där hade vi 279p. Men sen skulle man ju ha 196p på lydnaden o vi fick endast i hopp 186p pga min nollning i hoppet. Om vi bara hade fått en 5:a på hoppet så hade vi fått 20p mer. Hoppet har ju 5 som koeff.

Men, men. Matte e så nöjd med spåret o med krypet o att vi blev godkännda så hon e inte bitter. Vi ska ju tävla nästa helg i Skultuna. Då ska vi klara det! Det ska tydligen bli mycket lydnad i sol framöver.

Något som var jätte kul i Hedemora var att vi träffade på en släckting till mig där. Crossway´s Ronia. Super trevlig hund med matte o husse. De tog lite bilder på mig som de skulle maila över sen. D e alltid kul att få när det e bra fottat.

Här är en bild som matte har tagit med hennes "värsting" kamra. Ha ha.


Kommentarer
Postat av: Cattis & gänget

Tack detsamma och ni gjorde en kanonbra tävling :D Ska kika igenom bilderna snart, hoppas det blev några bra och sen förminska de lite och sen mailar jag över dom. Attans på det där hoppet, men nästa helg tar ni det:)



Hälsa snyggingen från Ronia, jag länkar gärna hit om det går bra.

2009-05-09 @ 16:55:43
URL: http://www.ronia.be
Postat av: Marjo

GRATTIS GRATTIS!!!!Njut av resultatet.Bra gjort i värmen!

2009-05-09 @ 19:38:00
Postat av: Anna Askelons Kennel

Hej

Kul att träffa Er på ännu en tävling, du ska se att Ni tar det nästa gång!

Lycka till!

Många hälsningar Anna Askelons Kennel o Disa

2009-05-10 @ 15:58:50
URL: http://askelons.se
Postat av: Anneli och Marre

Duktiga ni är! Snart sitter den!

Grattisar från oss!

2009-05-10 @ 17:38:28
Postat av: Johanna, Hilda & Edda

Såg er på tävlingen! Kul att det som gick bra gick så bra!!! :D Cattis Ronia har gjort mig förtjust i rottisar även om jag inte vill ha en egen ;) Lycka till i fortsättningen!

2009-05-12 @ 15:05:07
URL: http://lumma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0