Äntligen lite riktigt arbete

Bevakning! E d kull eller vad?!  Säger bara en sak; "Jag älskar figgar!!!"

Bevakningsträning på Stamkvistningsytan med Marianne, Mia & Eva.
Marianne är sedan länge hundförare i hemvärnet o är väldigt duktig o ärlig. Vilket matte tycker är jätte bra. Hon gör skillnad på hund o hund. Vad en hund behöver så behöver inte den andra hunden samma sak.
Mia & Eva håller på att utbilda sig o hundarna till Tjh. D var väldigt taggade.

Planen för kvällen var att det skulle bli 2 ljud o 1 vind. Men då vinden slog o vände då o då så vart det mesta dels vind för alla hundar.
Jag gick ut som hund nr 3. Eva & Mia figgade så en av dem fick figga två gånger på samma sträcka.
Snacka om att jag var taggad. Jag tom pep innan jag fick starta på stigen. Stora starka steg började jag på stigen o fick direkt vittring av en figge. Matte fortsatte lite till men det ville inte jag. Jag hade vittring i näsan. Svansen gick o huvudet var högt. Matte markerade tecken åt Marianne så släpptes jag iväg. Det skulle ju ha varit ljud här men det hann jag inte uppmärksamma då jag först fickin henne på vind. Lika dant vart det på figge nr 2.
Därför försökte de att göra ljud på figge 3 också. Vinden slog jätte mycke här så jag fick in figge på vittring igen. Men nu fick jag stå kvar tills jag hade markerat ett ljud o sedan fick jag springa ut.
Belöning av figgarna var å kampa!!! Busa!!!!

Av matte fick jag godis på stigen.

Detta kallar jag arbete. Mera av detta tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0