"Tränings" tävling i Kungsör

Dagen började med lite sovmogon. Strax efter sju gick vi upp. Jag o matte tog en rolig promenad o jag fick vara lös endel.
Vi kom till Kungsör kl 10, det var samling 10.30. Jag o matte tog en promenad i den värmande solen. Det doftade härligt tyckte vi båda. En riktig vårkänsla fick man.
Väl tillbaka var det dags för samling. Matte drog nr 1.Det var 9st startande så platsliggningen vart uppdela på två grupper.
Planen var jätte isig! Och BLÖT! Inget underlag för oss. Men matte gick in med inställningen att vi skulle träningstävla, vilket gjorde henne mindre nervös. Och hon vet att jag e kinkig mot dessa underlag. vatten pölar och jag är ingen rolig kombination.
Platliggningen gick jätte bra. Direkt efter den så var det tandvisning av alla direkt. Matte fick beröm för en sån trevlig rottis!
Vilket resulterade i att vi fick 10:or i båda momenten!
Linförheten gick bra med tanke på underlaget. Hade bra kontakt med matte men i andra ögonvrån så ser jag vatten pölarna o vikar av lite eller hoppar över dem. Man e väl inte dum o går i dem som matte gör! En 7:a fick vi ihopp här.
Sen var det läggande under gång. När jag skulle lägga mig tvärstannande jag men stod sedan där. matte la till ett dubbelkomando men det lyssnade jag inte på. Så detta moment nollade vi. Vilket alla de andra ekipagen också gjorde. Hihi!
Sen var det inkallning. Detta är ju mit starka moment men i dag var det för blött. Först hade jag fart men sedan kom det en massa is så då bromsade jag in o tog det lugnt. En 7:a fick vi.
Efter det var det ställande. 8,5p! Det är riktigt bra för att vara mig. Det är det högsta jag har fått i detta moment.
Sen var det apportering o här vart domarna impade! 10p! Och beröm från domare o skrivare!
Sist ut var hopp. Vi fick kläma in oss mellan snövallarna så vi kunde inte ta ut de avstånd som vi brukar vilket resulterade i att det vart ett snett sättande men bra hopp så 8,5p fick vi.
I helheten fick vi också 8,5 med omdömet; "Bra jobbat! Behöver dock bättre underlag."
150 p fick vi i hopp totalt. 160p ger ett första pris. Så ett andra pris vart det. hade vi bra fått en 5:a på läggand eså hade vi tagit ett första pris. Men matte var väldigt nöjd ändå med med tanke på underlaget. Vi hade jätte bra kontakt under hela tävlingen o jag tyckte att matte var toppen. Jag skötte mig även väldigt bra utanför planen. Vart inte störd av skällande hundar o härliga dofter heller. 5:a av 9st deltagare vart vi o jag fick ett pipdjur som pris o lite hundmat men det kan matte slänge direkt. Djuret kan jag ta. Det var faktiskt bara 2st som fick ett 1:a pris.

Men en sak gillade jag verkligen. Det var en super söt rottis tjej där. Vi möttes på parkeringen o det slog gnistor om oss! I´m in loooove! Tror hon vart lite kär i mig med. Hon ställde upp sig så fint o ville inte följa med sin matte. Vi stod o bara stirrade in i varandras ögon! Jag gav en lekinvit o lade ner mitt bröst på den blöta marken o hon svarade tillbaka. Men då slet våra mattar i oss så vi vart tvungna att skiljas. Kanske lika bra med tanke på att detta var före vi hade tävlat.

En så tjej! Ringa 1,5år. Mmmmmmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0