"Tränings" tävlat igen

I lördags morse bar det av till Eskilstuna. Dags för en "tränings" tävling igen. Nu var det massor me snö!
Matte drog nr 2. Hon som drog nr ett ville verkligen inte ha nr ett. Hon hade nästan aldrig tävlat innan, så matte erbjöd sig att byta o det gick domaren me på. Det var 19st anmälda men bara 9st kom till klass 1. Elit klassen o våran klass delade plan. Klass 2 tävlade på planen bredvid så det var mycket på en gång.
Vi började med platsliggning. Hund nr 6 tror jag att det var, började snurra runt i snön. Det lockade upp hund nr 7! De började leka o jag ville sååååå gärna vara me. Min svans gick för fullt medans jag tittade på dem. Matte sa åt tävlingledarna/domarn att hon tänkte gå fram till mig för hon vill inte riskera något. Då bröt de. Puh. Tyckte matte. Men vad me beröm jag fick av matte. Vi rusade av planen o lekte o jag fick gotti gotti! Sen var det dags att lägga om. Båda hundarna som lekte fick inte lägga igen. Men denna gång la jag mig lite snett så vi fick tyvärr en 9:a. Jag vart ju tvungen att ha koll på de andra om d skulle bli mer bus. Tandvisning vart direkt efter. Där fick vi beröm för fina tänder, snäll hund och en kommentar om att jag var jätte stor. Hihi. Storleken beror väl på vem man jämför me. Självklart fick vi en 10p.

Matte o jag sprang av planen o busade lite tills vi skulle in. Jag hade faktiskt fokus på matte o hennes pannbiffar i fickan. Var ju jätte hungrig. Fick så lite mat på fredagen. Fast det var gott.
Linförheten var jätte kul. Lite för kul kanske. Jag hade sån koll på matte att jag gick en liten bit ifrån henne för att kunna stirra in i hennes ögon. Men jag földe henne överallt o hade snabba sätttanden. I språngmarch vart jag ännu mer busig o tog gallopsteg o hamnade lite framför matte. Vi fick i alla fall det högsta betyget någonsin på linförheten 7,5p. Bra för att vara vi. Vi hade i alla fall jättekul! Matte var jätte nöjd.
På läggandet vart jag lite distraherad av de andra ekipagen som busade me pipleksak på vägen bakom mig så jag vart lite efter i början av transporten. Men jag hade ett hyfsat snabbt läggande.
Inkallningen var jag het som tusan! Jag hann inte stanna vid matte då jag gled i snön. Vände väl 2-3m bakom matte o satte mig lite bakom henne. Men snabb d var jag.
Sen var det ställande. Nu var jag me i transporten men vid ställandet var jag så törstig att jag åt lite snö medans jag väntade på att matte skulle komma tillbaka.
Hindret var jag också hel laddad på. Hade jätte fint hopp till matte men snurrade runt i snön då det gick lite fort vid inbromsningen. Fick en 9a i alla fall.
Apporten fick jag hålla jätte länge vilket jag inte ville så jag rullade den i munnen lite mot slutet. Vilket gjorde att vi fick en 8a.
På helheten fick vi 8,5p igen. Omdömmet löd enligt följande; "Trevligt ekipage. Genom arbetad hund. Dock lite o koncentrerad." Vi slutade på.... 158p! D högsta för oss någonsin! MEN 2p ifrån ett första pris. Tråkigt. Men matte var så glad o nöjd ändå. Vi hade så roligt så det gjorde inget. En 4:e plats av 9:e. Nära pallen också.
Medans vi väntade på prisutdelningen gick vi en av motionsslingorna i den häftiga skogen. Livet leker!

Vi åkte till ÖB när vi kom till Västerås o träffade Carola. Matte köpte en pressening tills när jag skall sova ute. Sen försökte vi träna kryp på det blöta gräset. Inget jag gillade... Jag var ju lite trött också.

På kvällen fick jag ett märgben. ICA hade äntligen fått in dem igen!

Fokus ligger nu på krypträning och spår framöver.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0