Sparsamt med träning

Denna vecka har varit ganska så lugn på träningssidan. Visst har vi tränat nästan varje dag men då kanske bara 5 min i köket. Matte håller på o gör mig tossig. Klättrar snart på väggarna.

I tisdags var vi ut till klubben. F-n vad kallt det var sa matte. Jag var som galen. helt tossig. Ville verkligen träna. Brydde mig inte alls om att det var mycket snö som man trampade igenom ibland. D var bara kul. Maria kommenderade oss o det gick riktigt bra. Mycket bus fick jag me matte. Vi körde nog 10-15 min max. Jag hade sååå mycket mer att ge. D vart stora broms spår vid inkallningen. Hihi.

Torsdagen var vi på Björnön o tränade stillastående bevakning. De var många som kom springande på spåren. Vi hundar såg inga men hörde dem. Efter ca 20 min smög vi fram mot spåren så att vi fick se vad det var som rörde sig i skogen. Tror att löparna fick sig en chock när 2 rottisar o 2 schäfrar kommer smygande ur skogen. He he.

I dag fredag åkte matte o jag till Eskilstuna. Matte skulle jobba en liten sväng o packa med sig jobb hem som hon kan jobba med i helgen. Varför vara ledig???...
Efter det så åkte vi till Eskilstuna BK. En jätte fin klubb! De hade motionsspår för oss hundar med mattar/hussar. 1,2 o 5km fick man välja. Vi tog 1km. Var jätte fin skog med bred väg. Matte hade bara bevakningstankar i huvudet...
Sen vart det ett litet lydnadspass på planen. Men vad det blåste. Belöning fick jag i form av en jätte rolig pipleksak som jag vann förra helgen! D va kul! Matte körde inkallning på lååångt håll. Det vart en låååång bromssträcka!
Här var det inge snö alls. Jätte stora planer var det också. Fränt. Synd att det ligger så långt hem i från bara.

I kväll är det bokat att jag skall ha tråkigt. Kul va.... snyft.

Husse skall ut me jobbet o matte åker till Anna i hennes klass o tittar på Film, tv, OCH äter Annas goda mat. Jag då!

Finns ingen rättvisa här i världen!

Kommentarer
Postat av: Lina

Du skriver så balt. Riktigt underhållande att läsa :D

2009-03-29 @ 10:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0