Spår me fart i

I söndags träffade vi Maria me boxrarna. D var dags för spår. Maria la spår åt mig. Vi passade även på att göra d i form av spårupptag från en patrullstig. Två upptag gick hon. Första upptaget var med ca 50m spår. Det andra spårupptaget ledde ett spår på ca 300m. I första låg det en spårpinne o i det andra låg det en spårpinne, en barnsko, en leksaksbil och mitt nya pipdjur som slut.
Första spår upptaget tog jag klockrent. Sen tuffade jag verkligen på i spåret. Lite för het. D var mycket snö så jag använd emig av en hoppande buffel metod. Vilket resulterade i att jag missade pinnen. Men i spåret var jag.
Andra spår upptaget tog jag också klockrent! Jag fick spåra ca 10meter sedan stannade matte. Då skulle vi tydligen vila o sela på mig sele o lina. Ca 3-4min satte vi stilla. Jobbigt! Jag var helt fokucerad på spåret. Hade lite lugnare tempo nu men låg på i spåret. Först hittade jag en leksaksbil som va nedgrävd o jag tog upp den o visade matte som var överlycklig. Hon trodde inte att jag skulle ta upp den utan bara markera den. Fick massor me belöning!
Sen gjorde jag likadant med pinnen. Sen var dte dags för skon. Den hade Maria gömt under en massa rötter o snö. Så här fick jag verkligen jobba o gräva. Var jätte kul. Jga slängde me skon o visade matte mitt fynd. Hon e så lättroad ibland.
Pipleksaken vart jag lite pafföver. Jag buffade ned huvudet i snön o det pep till. La huvudet på sne o buffade igen. O den pep igen. "Snön piper!" Då fick jag börja gräva o de var ju min leksak!! D var ett bra slut. Massor me bus o korv fick jag.

När vi kom hem var det krypträning. Inget kul på blött gräs. Men nu behövde jag bara rör lite på en tass så var det klick o belöning.

I dag tisdag har vi varit ut på klubben o tränat platsliggning me skott. D va ett bra tag sedan. Matte la mig först me sidan åt ljudet i två skott. Var helt oberörd. D nästa två låg jag me rumpan mot o reagerade inte ens. Förstår inte varför matte e så nojjig! Sen skulle vi träna lite men d va så himla vattningt på planerna. Jag gick o blundade o tog avstånd så matte stänkte en massa vatten i ögonen på mig. Jag hade i alla fall tempo i mig fast än det var blött. Vart med andra ord inget långt pass.

På torsdag e d bevakning. Ser fram emot d!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0