Nu var det LÄNGE SEDAN!

Eller hur? Länge sedan matte skrev åt mig! Fy på henne. Här kommer en "kort" version av det som har hänt sedan sist.

Jag har fått testa på water treadmill på Redog! Det var super kul! Jag sprang o log hela tiden. Två gånger har jag fått testa. Men pga mattes ekonomi har det inte blivit fler gånger. 250:- för ca20minuter. Matte studerar. Visst om man skulle köpa 10-kort så kostar det 220:- per gång men då måste man punga ut de pengarna direkt. Bilder kommer.

Vi har även tagit fram cyklarna så att jag har fått cykelträna lite också.

Ridhusträningen har fortsatt som vanligt. Vi har även tränat 1gång i veckan den senaste tiden med Carola Machel. Hon har tävlat i elit i SM och tävlat länge. Så vi får mycket bar tips o trix att testa. Vi har då tränat på "störande" platser. Tex Coop Forums parkering, vid Västerås Hallen och på en blöt o snöig grusplan. Vi är aldrig på samma ställe. Detta e verkligen något som har varit bra för mig som e lite störningskänslig.

En mycket tråkig sak hände förra veckan. Min bästis Nalle, Leonberger avlivades. Han var jätte sjuk. Så de var bäst för honom. men jag saknar honom mycket! Snyft. jag fick alla hans ben, halsband o leksaker. Det får bli ett minne från honom.

I söndags gjorde jag exteriör delen till korningen. Vad ska man säga om det. Vissa saker gick jätte bra o andra mindre bra. Utseene mässigt såg jag väldigt bra ut men jag tyckte inte om måttstocken som hon ville mäta mig me. Hon drog den i gruset mot mig o då satt jag mig varje gång. Matte försökte resa upp mig gång på gång så till slut så gav jag damen en "ond" blick o då avbröt hon. Morrade gjorde jag inte i alla fall. Matte vart mest chockad. Jag har ju blivit mätt av mommo o husse flera gånger! Så på pappret står det att mätning inte kunde göras pga agressivitet. Hmmm. Vi får göra mätningen sen igen om vi vill o det ska vi förstås. Direkt när vi kom hem så testade matte o husse att mäta mig, fast med tumstock o vattenpass. Gick jättebra. Suck, sa matte. Dagen efter hade husse snickrat ihop en måttstock som se ser ur. Nu testade vi igen o denna reagerade jag på. Det är pga den nedre delen som släpar i marken som skall under magen. Men matte tog fram klickern! Vi tog det lugnt o jag fick en massa belöningar ju närmare stocken kom. Så bara efter en liten stund hade husse mätt mig 2 gånger utan problem! 66-67 cm mätte husse mig till. Men sen vet ju inte han riktigt vart man sätter måttet. Vi ska träna på lite till så att jag e helt säker även utomhus, sen skall matte kontakta en rottisdomare som skall göra mätningen.
Min bror Marre, C. Mauritz gjorde också exteriören. Han fixade allt galant! Grattis brossan!
Även grattis till Aki o Catrins Anja som också blev godkänd.

I går tisdag tränade vi med Aki o Jaffa o Anja. Det var jättekul! Både matte o Aki fick jag kampa med som belöning! Så skall det vara!

På lördag har vi en "tränings" tävling inför en lägretävling i spår. Hoppas att det går bra denna gång. Och att det inte är så blött på planen! Fy för vattenpölar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för Grattiset! Träna mycket med måttstocken och när han känner sig trygg när ni gör det så låter du andra göra det. Du ska se att han lär sig att den inte tänker bita honom :) Han stod iallafall väldigt proffsigt och fint när du ställde upp honom. Till skillnad mot vissa andra. Inga namn... HA HA!!

2009-03-18 @ 19:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0