Bevakningsträning

I går var det bevakningsträning på Finnslätten. Det var bara jag, matte, Aki och Jaffa som kom av kursdeltagarna. De andra fick förhinder tyvärr. Men denna gång kom till ock med våra instruktörer Christian o Siggan. Det var länge sedan.
Siggan fick agera ljudfigge o vind fick vara en väska.
På stigen tog jag det hyfsat lugnt o tur var väl det! Det var rena isgatan, så hade jag legat på lite så hade matte åkt på rumpan hela vägen runt! De hade varit kul att se, hihi.
Vinden var först ut. När vi kom fram dit så hade vinden vänt riktning så det vart lite svårt för mig då. men då fick jag gå bakvägen o markerade då starkt. Tillsammans med matte sprang vi fram till väska o där fick jag falukorv! Mumma!
Sen var det dags för ljud. Det tog jag tidigt o markerade bra. Tom svansen viftar jag på numera när jag tar ett ljud. Matte släppte ut mig i mörkret själv o sprang som en galning fram till Siggan. Och även hon bjöd på falukorv.

Christian var väldigt nöjd med både mig o Jaffa. Det var kul att höra. Att han ser att vi går framåt. De har planerat in ett för prov till certet. Det blir i påsk. Väntar med glädje på det! En hel dag ute till skogs! Jippi!

I morse på morgon promenaden stannade matte o jag i en dunge o körde uppletande. 1stumpa, 2 spårpinnar, 1 plastsked och 1 metallsked. Strumpan och spårpinnarna hittade jag direkt och kom hela vägen in till matte me dem. Men jag har lite svårt med skedarna. Jag markerar dem men e inte så sugen på dem. Plast skeden kom jag in med men metallskeden tog jag upp några gånger men spottade ut den lika fort. Den var ju så kall! Fattade hon inte det eller? Jag fick belöning för den med till slut. Men jag fick inte det fören jag hade den i munnen o hade gått ett steg. Seg kärring den där matte!

I kväll får vi besök. Anna o Lina från mattes skola kommer. Linas familj kommer också så klart. Vi ska äta pizza!!! Gissa om jag kommer att dreggla! Hoppas det blir mycket över!!!

Här är lite bilder från när jag sprang i water tredmile.





Kommentarer
Postat av: cathrine och Aki

Hej där



Aki hälsar säger KANON så den är uppvärm färdig tills på söndag...LYCKA till i massor i morgon vi håller varsin tumme OCH tittar in och läser om första priset i morgon eftermiddag här i bloggen



Sen en sak till När man har hund eller häst måste man lära sig en sak..låt en del saker passera genom öronen..och INTE stanna kvar..LITA på dig själv..i ALLA lägen det kommer man jäkligt långt på





Vinkar Cathrine och Aki

2009-03-20 @ 22:56:14
URL: http://vargstubackens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0