Utställning

I lördags var det en bruksutställning i Gävle. Matte o jag samåkte med Maria o hennes två boxrar. Behöver jag säga att det vart lite trångt? Maria har en V70 med delad dubbelbur. Svea satt i ena delen o jag i den andra. Trångt men det gick. Man vände sig bara en gång. Elsa hon hade det bra hon, hon satt i baksätet.

När vi kom fram fick vi se att våran domare var sjuk så vi fick ha samma domare som Maria. En Polak vid namn Maciej Kozber. Detta gjorde att hela våran ring fick gå före de ordinarie som Tex boxer. Vilket ledde till att det vart lång väntan tills det var boxrarnas tur. Men det var det värt. Maria o Elsa var ensamma i bruksklass för tikar. De fick sitt första cert!! Stort grattis till er snyggingar! Dessutom vart Elsa BIM. Dvs bästa boxer tik!

För min del gick det lite sämre. Vi var också ensamma i vår klass. Bruksklass för hanar. Så fort vi klev in i ringen så började domaren vifta med armar o sa att jag var för stor, för hög! Fast på en brytande engelska. Matte han inte ens ställa upp mig innan han var frame för att kolla tänder o jag fick absolut inte sitta för honom. Han var jätte flummig. Han var överallt o ingenstans. Rätt som det var så tog han mig på mina kära ägodelar utan förvarning! Detta var minst sagt hanterings träning. Å jag klarade den galant. Vart dock chockad när han taffsade på mig men sa inget.
Efter "hantering" ställde han sig nära matte med mig emellan o pratade tyska. Tror ni matte fattade något??? Hon fick inte riktigt till att ställa upp mig fint för han stod o pratade så mycket o matte bara nickade o sa ok.
När han väl flyttat sig ställde matte upp mig o då stod vi tydligen med huvudet i fel riktning så vi fick ställa om men han tittade knappt på oss. Sen fick vi springa 1 varv!! Endast 1 varv! Sen fram o tillbaka 1gång.
Sen fick vi ett blått band... en 2:a... Snyft!!! Vi kunde väl ha fått en slät 1:a i alla fall. Men inte då.

Anna S, Anna T samt Maria har försökt att översätta min kritiklapp som stod på tyska. De fick fram detta;
"Bra huvud med bra ansättning. ganska bra stop. Bra bett. Bra stark hals. Något fransös (utvridna fram tassar). Bra o starkt förbröst. Bra varma färger. Bra i rörelse. Bra vinklar."

kritiken tycker vi e ganska bra så matte fattar inget. C. Ronia ställdes också o det gick inte heller nå bra för henne. Hon som e så fin o aldrig har fått en 2:a förut, fick inte heller kvalite 1. Varför vet jag inte. Konstig dag.


En bild tagen av Cattis me C. Ronia

Nu ser vi ju verkligen fram emot att ställa i Avesta nästa helg....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0