Blandad träningsdag

I torsdags ville matte att vi skulle spåra. Men att någon annan la spårat. Dock så hittade hon ingen som kunde. Tråkigt. Så tänkte hon att vi skulle åka ned till klubben o träna lite hantering bla. När vi kom ned till klubben så var  det INGEN där. Har det någonsin hänt???
Vi körde ett lydnadspass o det gick jätte bra. Tränade lite på framåtsändande o det verkar jag ha fattat ganska bra ändå.
När matte säger "framåt" galloperar jag ut för att sedan sakta ned till trav för att väta på att jaga bollen. När matte kastat jagar jag ifatt den för att sedan bli inkallad o få godsaker. Vi har dock inte testa att göra detta genom en grupp som det är på tävling.
Vi tränade även på skall, där jag var tvungen att sitta fot. Matte höll mig i halsbandet o det gick bra. Tog en liten pause bara. Friaföljet gick RIKTIGT bra. Hindret lika så.
Sen tänkte matte att vi skulle öva på metallbocken. Fyyyyyyyyy! Blääääää! Idag var det verkligen äcklig!!! Jag rusade ut o tog upp den men spottade ut den lika snabbt. Fy på den. Matte hade glömt sin klicker så vi tjatade inte så mycket med den. Mer än att matte inte gav sig fören jag hade den sittandes i munnen. Behövde dock inte stänga munnen i dag.
Kryp med vinklar fungerade också bra idag. Matte styrde dock mig med vinklar på händerna. Hon rör mig ju inte så det kan vi nog jobba bort sen.
Inkallning med ställande varvat med vanlig inkallning tränade vi också på. Jag måste erkänna att jag tvärstannar inte direkt. men sen så har vi ju inte övat på ink med ställande så värst mycket. Detta var tredje gången. Men jag håller i tempot i vanlig inkallning.
 
Efter lydnaden var det dags för ett fyspass i spåret. Jag fick dra en kedja i 20-25min. Mycket backar!
När vi gick mot bilen så såg matte en jätte bra plats att köra uppletande på så detta gjorde vi. 3föremål som jag hittade väldigt bra. Matte hade vallat rutan innan o idag så höll jag mig innanför den. Vi fick lite störning av mopeder o lasbilar men dem brydde jag mig inte om.

Nu vart jag faktikst lite trött.

På kvällen fick vi en stålande nyhet! Cattis med Crossway´s Ronia hade varit o tävlat i lydnadsklass 2 och kammade hem ett 1a pris i debuten i den klassen! Skit bra gjort av dem! Stora grattisar från oss!

Kommentarer
Postat av: farmor i ramnäs

Chippen bus!Lek med andra metall föremål först...när du tycker såna är ok ska matte be dej hämta metall apporten..Ha inte för bråttom!!!

2009-06-12 @ 22:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0