Årets första badtur!

I lördags åkte matte o jag hem till hennes mamma även kallad "mommo" för mig. Där busade jag med deras nya valp, en jämthund samt med Nisse o försökte busa med Busan men hon ville inte.
Sen åkte jag, matte, Nisse o mommo ned till Svartån för att bada. Nisse har inte velat gå i badet direkt. han vill men har inte tordast. Så min uppgift var att få han i badet å det lyckades till slut. Det var så härligt att bada igen. Det var så himla varmt ute.

På eftermiddagen tog matte o jag en långis. Det var jopbbigt i värmen. Tungan hänge o matte hade inte tagit med isg något vatten o ingen skugga så långt ögat kunde nå. Pust.

I söndags var detlite lydnadsträning o ringträning på kvällen med Aki.
Giock hyfsat bra. Det var fortfarande väldigt varmt. Aki testade att ställa upp mig o jag stod jätte fint! Men jag sprang bättre med matte. Blev lite för busig med Aki. Fick pm.et till utställningen i Gävle i fredags. Vi var bara 8st vuxna rottis hanar o rottisarna började på morgonen så det verkar perfekt. Skönt att det inte kommer att bli så trångt i ringen. Vi rottisar behöver ju lite avstånd o fart i ringen.
Vi testade inkallning med ställande o metoden verkar funka så det e väl bara att nöta på. Dock så kommer vi att behöva varva med vanlig inkallning så att jag inte tappar fart.

I veckan blir det nog mest lite fys o kondis. Tror matte skulle ta fram drag-kedjan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0