Regn o åter regn.

Det vart ingen spårträning i torsdags. Tråkigt. Matte som nästan aldrig har huvudvärk hade as ont i huvudet. Tappade synskärpan till o från. Inte så bra kanske. Sen var det ju även vrldens regnväder. Det brukar inte hindra min matte men nu med denna huvudvärk så gjorde den det.

Tycker att det regnar mest hela tiden just nu. Vi kör mest fys o lite korta lydnadspass på baksidan.

Vi har fått tid för blodgivning i augusti. Ska bli spännande! 12 augusti vart det.

Matte håller på o planerar min höst. Oj oj oj. Ser ut att bli fullt upp med allt. Får dock se vad hon väljer ut. Någon utställning är väl inplanerad, några lydnads ettor, samt lägre klass bevakning, bevakningsövningar och korning. Hon har inte anmält mig ännu till något men vet bestämt att hon ska anmäla oss i oktober till lägre klass bevakning. Tror jag kommer att gilla det!

Matte funderar även på att vi ev ska vara med i KM i bruks på klubben i augusti. Men vi måste då tävla i högre klass å vi e inte färdiga för det igentligen. Men hon funderade på om vi kunde ta det som en träning. Köra igenom allt o se vart det brister o samt för att få en erfarenhet om hur momenten går till. Kanske fel tillfälle att göra så på men det är ju tävlingslikt då o det är ju sådan träning som vi behöver. Stressen för matte o sen alla spadar o domare o sågspån för min del.

Vi får väl se vad hon bestämer sig för. Det e väl bara att haka på antar jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0