Nu har det hänt lite

Denna vecka har det faktiskt börjat att hända grejer.
Matte o Husse har börjat att sätta upp staket på baksidan. Den del som skall vara Gunnelbostängsel e nu klar!! Nästa vecka ska de flytta min hundgård som även den skall bli en del av "staketet". Ska bli sååå skönt att kunna få vara helst lös o ledig på hemma plan. Nu får jag sitta i en lina o det e ju inte alltid så kul o praktiskt.

I tisdags hade matte o jag en privatlektion av en hundförare inom polisen, Jocke Berlin. Han och hans fru har själva haft flera rottisar tidigare men nu har de Malle. Det var Christian o Aki som tipsade mig om honom. Vi åkte dit o fick en massa tips o råd. Även en massa beröm för arbetsvillig och trevlig hund mm. Sånt e alltid kul. Jag fick honom att inse att han faktiskt saknar rottisar. Ett tips som vi fick var att matte bara skulle belöna mig med kamp. Alltså att hon o jag kampar med en liten bitstock. Vi testade lite där hos Jocke o gissa vilken skillnad det gjorde. Inte alls som med bollar o godis. Jag trotsade t o m värmen o var på hugget hela tiden! Vi tränade i ca 1,5h med några små pauser. O jag höll hela vägen! Ni känner till orden "pinn idiot" o "boll idiot"? Hundar som gör ALLT för att få den där bollen eller pinnen. Det är typ så fast med kampstock som jag liknar. Det vet vi ju innan att jag e, det e därför jag ÄLSKAR bevakning o sök för att alla figgar brukar ha kampstock. Nu ska det bara föras över till matte.
Matte åkte in på onsdagen o köpte en bitsock som hon tyckte såg stabil o hållbar ut. Vi tränade i ca 2-3min sen var den sönder. Lite linförhet med belöning, han inte ens ha den själv!! Suck. Hela Västerås har väldigt dåligt med dessa kamp/bitstockar i det mindre formatet.

I torsdags hade jag återbesök hos Stefan Rosen på Redog. Han skulle kolla om jag hade blivit bra i ena hasen. O han friskförklarade mig!!!! Jippi! Nu e det full fart som gäller... Matte passade på att åka för bi den sista djur/hundaffären i Västerås. Där hittade hon en variant av bitstock. Det var av märket Gappay, en mocka trasa med handtag i båda ändorna. Ingen fyllning som hon ville ha. Men hon köpte den o vi tränade med den på kvällen o den gillade jag o den HÖLL! Skönt!

Tänk att om en vecka så är jag 3år! Helt sjukt vad tiden har gått fort. Undra vad jag får i present.... Hm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0