Husse klarade denna vecka!!

Yes, ni såg rätt. Husse har klarat sin uppgift med mig denna vecka. 3 st fyspass har det blivit. De e kul att få jobba lite fysiskt ibland. Jag har ju en tendens att göra det allt för mycket. Tex i spår, patrullering osv.

Matte o jag har mest tränat lydnad denna vecka. Är sånt tråkigt väder. Halt och mörkt när matte väl är hemma.
Så det har blivit mycket ridhus. Inget mig emot!! Lite hemma också. Är faktiskt sugen på att träna lydnad med matte ofta nu för tiden. Jag går till min låda i köket där jag vet att det finns roliga saker som vi enbart tränar med. Där står jag o gnäller o pipper. Buffar lite också. Å då brukar matte smälta för mig. Hi hihi. Matte tror på något vis att vi inte skall köra för mycket lydnad då chansen finns att jag tröttnar. vet inte vad hon har fått det ifrån...

Näst vecka skall husse bygga en ny bilbur åt mig. EN STÖRRE!!! ÄNTLIGEN!!

På torsdag nästa vecka skall även bevakningskursen komma i gång igen. Blir lite mörker träningar då vi skall träna på en vardag. Vet inte riktigt vad det är men jag blir lite mer het när det är mörkt. Mer uppmärksam o vill titta överallt. Matte har då jämt göra att hålla i snöret... Inte bra tycker hon men jag tycker det är skoj.

Just ja, har glömt att berätta att nu fungerar "skall" hyfsat bra. Det börjar lossna. Samt framförgåendet har blivit mycket bättre. Matte har även blivit bättre på att lära ut det.

Imorgon är det lydnad igen med Maria o boxrarna. Förra gången vi tränade fick vi slutbelöning genom att få rusa runt på egna bevåg i ridhuset o busa!!! Superkul. Matte o Maria kunde faktiskt kalla in oss när det var dags att åka. De har aldrig hänt från mattes sida.

Men när man e me matte i ridhus då har man skoj. Tänk om det kunde vara så på appellplan me...önskar matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0