Matte har fyllt år=mycket besök, lite träning..!!

Måndag tisdag var det ridhus som gällde. Måndagen var vi helt själva och tränade bara i 20min. passet gick jätte bra. vi hade skoj. Tisdagen var Anna o Aki med o tränade. Vissa saker gick bättre än andra. Anna komenderade matte genom en lydnads etta. Jag tappade lite i svängarna men klarade mig ganska bra ändå. Jag fick ju inte beröm eller belöning fören efter varje moment. Å då var det inget snask alls nästan... Hm. Ställandet har vi också lite problem med, hand eller icke hand, det är frågan det...

Torsdagen var det bevakning på kvällen ute vid Erikslund. Fick bara en figge på slutet. Så det vart en lång sträcka utan någonting. 600meter mätte Christian upp att den var. Jag markerade Ljudet tidigt men matte var inte övertygad helt. Hon tyckte att hon saknade drag på mig, så vi gick lite till o jag stannade igen o markerade efter ca 1meter. Nu gick matte ut lite mot skogen för att få lite fart på mig o det hjälpte. Nu fattade jag att jag fick göra det! Matte kopplade loss o jag stack som ett skott genom den mörka skogen rakt upp till figgen, å där... KAMP! Carina som figgade råkade jag dra om kul. Men kul var det. Efter alla hundar hade gått så hade vi stillastående bevakning i mörkret.
Matte satt på sin ryggsäck som har en pall o jag fick sitta på en fäll. De sa åt oss att sitta åt ett håll o det gjorde vi. MEN första gången jag hörde ljudet stack jag nästan ut i skogen, matte fick hålla tillbaka mig. Så det vart en kraftig markering. Efter ett tag så markerade jag bakåt o snurrade på mig, ville inte sitta still där jag skulle. Matte vart lite arg o sa åt mig att sitta still o focusera in i skogen. Men fter vi var klara så berättade Christian att figgen hade gått på båda sidorna! Matte var lite arg... På sig själv?

I fredags fyllde matte år. Före det kom gäster hade vi en instilatör hemma för att koppla in telia smart mm. Jag var mycket nyfiken o pussade mer än gärna på tjejen som var hos oss. Hon misstyckte inte...
Det kom gäster även på lördagen o söndagen så matte hade inte så mycket tid med mig tyvärr. Husse fick däremot ta med mig ut på gärdet med däck efter båda dagarna. På lördagen han vi även i väg till skogen en kortis. Det var mycket snö!! Jag tyckte det var jättekul medans husse o matte svettades i kapp... Hihi.

Hoppas denna vecka bjuder på mera roligheter än den förra. Vi håller på att få nya grannar. Matte har sett att de har en svart hund som heter Snoddas. Undrar om vi kommer att bli kompisar?

Kommentarer
Postat av: farmor Bus & co

Träna ställanden så att när du säger stanna!så trycker du upp en korv i ansiktet på han och då tvärnitar han och du klickar samtidigt..Du alltså stoppar han med godiset....då blir det inte handen..utan godiset(som visserligen är i handen) han stannar för..korta sträckor och nöta nöta..Strunta i fot!han går ju brevid dej iaf...sen kan du prova om han stannar snabbt utan korven..om inte så kan du gå tillbax lite o säg stanna i samma ögonblick slänger du korven mot han/över han då måste han stanna för o ta den..och klick!samma här skit i fot!de kan han ju.Hoppas du hajjar hur jag menar..:-)ring annars eller kom föbi...börjar jobba kl 14.00 denna veckan..KJAAMIZZ

2009-02-17 @ 00:50:34
URL: http://www.crosswaysmolle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0