Lydnadsträningar

I måndags vart det en snabbis i ridhuset. Vi han träna ca 20 minuter. På dessa få minuter han jag dra ned matte i sanden... hihi.. såg ut som en strandad val...
Det var tre andra hundar i ridhuset denna kväll. Åh de busade o hade så skoj när vi kom in. Jag han inte riktigt focusera på matte. Anna som e så rolig hade jätte skojj med sin ena hund Lusen. De såg så kul ut att jag var tvungen att rusa dit. Men matte hade visst koppel på, ett ankare vill säga. Jag kom ingenstans alls, men matte hamnade i sanden. Efter det skötte jag mig faktiskt. Vi hade mest skoj o tränade kontakt bland de andra hundarna. Korta fot pass med mycket svängar o halter. Å massor me belöningar bjöds det också på.
På kvällen när vi kom hem (21,20) hade matte korv kvar så vi tränade på apportering i köket. Gick jätte bra! Vi tränade också ställande med godbitar bakom mig. Det fungerade jätte bra. Stannade fort. Matte satte sedan ihopp ställande-belöning-inkallning-belöning. Var jätte kul att springa genom huset i full fart. Jag fick på så vis träna ställande från båda hållen.

Tisdagen vart det också ridhusträning. Denna dag med Aki o tre av hans hundar. Matte hade tänkt ut att jag bara skulle ha skojj o inte bråka o strula något. En possitiv kväll med andra ord. Tre korta pass hade hon tänkt. Vi började direkt med en plattsliggning på tre minuter. Gick bra förutom att jag pep lite. Hon var ju sååå söt, rottis tiken.
Sedan tränade o busade vi vart annat. Vi tränade på momenten i lydnadsettan. Fot med snabba vändningar, läggande under gång, ställande, inkallning sen vart det lite kryp också. Vi tränade på o hade så kul att när matte satt in mig i bilen för paus så hade vi tränat i en halv timme! Hihi. Ibland blir det inte som man har tänkt. Men vi hade så kul så det gjorde nog inget. Jag var taggad o brydde mig inte alls om Aki o hans hund, trotts de kampade o körde inkallningar.
Ett lyckat pass.
När vi kom hem vid 21.30 tog vi en liten kissrunda men jag ville mest gå fot med matte. När vi kom in tränade vi lite apportering.
Sen fick jag sova i mattes säng!! (Husse jobbar eftermiddag denna vecka)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0