Lydnad + uppletande

I lördags var det dags för lite lydnad igen. Nu trotsade vi det kalla vädret och åkte ut till klubben. Husse me! Där träffade vi Maria med boxrarna.
Mattes tanke för denna träning var att vi skulle ha lika kul som när vi är i ridhuset. Och det hade vi. Mycket kamp o mycket gott. Stundvis vart jag lite ofocuserad. Det kom hästar ridandes förbi samt så stod husse väldigt nära oss.
Vi tränade mycket läggande undergång, linförhet, inkallning, hinder, apportering, faramförgående, fjärrdirrigering och skall. Jag körde 3st pass lydnad.

Sen så avslutade vi med uppletande. Maria gjorde korridorr åt mig o la ut en sak i taget. Först en kamprulle i gummi, sen en barnsko och till sist en lite vante. De två sista föremålen var osynliga. På alla tre skicken hade jag full fart! Hittade dem dirket. Jag sprang allt vad jag hade rakt ut från mattes sida o tvärnitade när jag kände doften av sakerna. Stannade upp o luktade in dem. Sen sprang jag hela vägen fram till en glädje tjutande matte!! Där fick jag mycket beröm o korv. På sista skicket efter belöning med korv så fick jag den första saken, kamprullen, vi kampade o kampade, jag, matte och husse!!

Äntligen kul på appelplanen!

I morgon är det lydnad i ridhuset igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0